کارنامه درخشان شرکت آبفای خراسان شمالی در مسیر محرومیت زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی باحضور در همایش عملکرد امیدآفرین و انتخابات به تشریح اقدامات صورت گرفته این شرکت در دولت سیزدهم پرداخت.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، رضا نعیمی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اقدامات مثبت آبفای خراسان شمالی در دولت مردمی گفت: در این دولت بیش از ۲۰ هزار اشتراک جدید آب و بیش از ۸ هزار اشتراک فاضلاب به مشترکین آب و فاضلاب استان اضافه شده است.

نعیمی افزود: اصلاح ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب شرب،۳۰۰ کیلومتر توسعه خط انتقال، حفر و تجهیز ۷۱ حلقه چاه برای تامین آب شهری استان، پروژه پلنگ دره برای آبرسانی شهر بجنورد، پروژه آبرسانی از منطقه پیرشهید و گره‌زو به شهر شیروان و آبرسانی از حسن‌آباد و کبوترخانه به شهر اسفراین از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی دارای ۲۴ شهر با ۳۵۰ هزار اشتراک آب و ۸۴ هزار اشتراک فاضلاب است، عنوان کرد: ۷۱۴ روستا تحت پوشش مستقیم شرکت آبفا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مجموع اعتبارات دریافت شده شرکت آبفا در سال گذشته از ۳۹۶ میلیارد تومان می باشد و اعتبارات مصوب سال جاری به ۸۳۸ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین پروژه های آبرسانی به شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین و سایر شهرهای استان در حال انجام است که انشالله با ابلاغ اعتبارات جدید افزایش سه برابری اعتبارات در دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

نعیمی در ادامه یکی از مشکلات شهر بجنورد را  دفع فاضلاب عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل از جمله اقدامات خوب دولت ، احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر بجنورد با ظرفیت تصفیه ۱۸هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و از اقدامات دیگر می توان به احداث تصفیه خانه فاضلاب شیروان اشاره کرد که از سال ۹۷ راکد مانده بود، در این دولت به بهره برداری می رسد و ظرفیت تصفیه آن ۱۲هزار متر مکعب در شبانه روز است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهادآبرسانی در استان گفت: چهار مجتمع آبرسانی با انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با ۷۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه  در حال اجرا است.

نعیمی افزود: این مجتمع ها عبارتنداز پایین دست “شیرین دره”، “کهنه جلگه”، “پرسه سو” و “زیدرسرانی” که از پیشرفت فیزیکی ۴۳درصدی برخوردارند و تاکنون ۱۸روستا از نعمت آب پایدار بهره مند شده است.