مدیرعامل آبفای کشور عنوان کرد:

فناوری نانو حباب و کاربرد موثر آن در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب

مدیرعامل آبفای کشور گفت: فناوری دانش‌بنیان "نانوحباب" علاوه بر بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب، می‌تواند برای حذف و کنترل بو در تصفیه‌خانه‌های آب نیز استفاده موثری داشته باشد.
به گزارش برقآب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اتابک جعفری”، در مراسم رونمایی از سامانه نانو حباب که با حضور “سورنا ستاری” معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در تصفیه‌خانه فاضلاب قیطریه تهران انجام شد، در خصوص پیش‌بینی بکارگیری این فناوری در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب سایر شهرها گفت: در تکنولوژی مشابه در تصفیه‌خانه‌های آب برای از بین بردن بو به دلیل وجود جلبک در مخازن سدها می‌توان از این تکنولوژی استفاده شود.
وی با بیان این‌که فناوری نانو حباب به عنوان تکنولوژی نوین و پیشرو برای بهبود فرآیند تصفیه و هوادهی فاضلاب استفاده می‌شود، افزود: این فناوری با تامین اکسیژن مورد نیاز فرآیندهای هوادهی و تصفیه فاضلاب، بسیاری از مشکلات از جمله کدورت پساب و کمبود اکسیژن و برق مصرفی در مراحل تصفیه را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
جعفری یادآور شد: با توجه به رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، ما هم از این شرکت‌ها که ایده‌های نو و کارآمد برای بهبود بهره‌وری در صنعت آب و فاضلاب دارند، حمایت می‌کنیم.
این گزارش می‌افزاید، سامانه دانش‌بنیان نانو حباب با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عصر روز گذشته در تصفیه‌خانه فاضلاب قیطریه تهران رونمایی شد. کاربرد نانوحباب‌ها در صنایع مختلف و به‌ویژه در صنعت تصفیه آب و فاضلاب به‌سرعت در حال رشد است و از مهم‌ترین مزایای استفاده از این فناوری تامین اکسیژن مورد‌ نیاز فرآیند‌های بیولوژیکی، کدورت پایین پساب خروجی، بهبود پارامترهای بهره‌برداری و کاهش حجم لجن، کاهش مصرف انرژی و کاهش تاسیسات است.