چالشهای مدیریت مصرف برق مرتفع می شود

چالشهای مدیریت مصرف برق مرتفع می شود

به گزارش برقاب، روابط عمومی و اموربین الملل این نشست در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور مهدی مقیم زاده سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر ، گئورک قره پتیان رئیس مجمع قدرت بخش ایران IEEE و اردشیر مذکوری معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور و جمعی از پیشکسوتان صنعت برق کشور و اساتید دانشگاههای فنی و مهندسی به میزبانی و‌ در محل شرکت مدیریت شبکه برق ایران به صورت همزمان حضوری و برخط و با تعداد ۱۶۰۰نفر برگزار شد.
در این نشست گئورک قره پتیان رئیس مجمع قدرت بخش ایران IEEE با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این سری از نشست ها در واقع مطرح کردن موضوعات روز می باشد گفت : این موضوعات در صنعت برق بسیار کاربردی است و‌جنبه بین المللی هم دارد .
قره پتیان در ادامه گفت : در نشست اول موضوع کاربرد هوش مصنوعی سیستم های قدرت مدرن مطرح شد و‌ اکنون لازم دیدیم که با توجه به ضرورت و چالش مهم این روزهای صنعت برق مبحث مدیریت مصرف در شبکه های قدرت مدرن را مطرح کنیم .
قره پتیان از ۳ سخنرانی تخصصی با موضوع عملکرد و چالش¬های مدیریت مصرف در حوزه برق، مدیریت مصرف در بازارهای برق آینده، نقش شهروندان و بلاک چِین ،پتانسیل¬های توسعه کسب و کار در بهینه¬ سازی و مدیریت مصرف و همچنین بحث آزاد در پایان نشست خبر داد.
در ادامه مهدی مقیم زاده سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن خیر مقدم و تبریک و تهنیت به مناسبت اعیاد مبعث و شعبانیه و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هدف از برگزاری این نشست را کمک به نزدیک کردن دیدگاه صنعت برق با دانشگاه عنوان کرد و گفت: این روزها و با توجه به چالش های موجود صنعت برق هدف این است که صنعت بتواند از مرزهای دانش به نحو احسن استفاده کند و تمام یافته ها و تجارب ارزشمند را در صنعت برق کشور پیاده سازی کند.
در ادامه مقیم زاده با اشاره به موضوع هوش مصنوعی در شبکه های قدرت مدرن که در نشست اول مطرح شده بود گفت : در مبحث هوش مصنوعی به مباحثی چون وضعیت شبکه های قدرت و راهبری شبکه های قدرت و نحوه استفاده و راهبری آن ، سیستم حفاظت محلی یا گسترده و کمک هوش مصنوعی در راهبری شبکه های قدرت پرداختیم .
سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: موضوعاتی که مطرح شد بازخوردهایی را هم از مجموعه دانشگاهی دریافت کردیم. دو چالشی که در رابطه با بحث موضوعات شرکت مدیریت شبکه مطرح شد یکی در رابطه با تخصیص بهینه توان و انرژی به مشترکین صنعت در دوره ناترازی بود و دومین موضوع پیش بینی کوتاه مدت در شرایط ناترازی تولید و مصرف برق در چندین سال گذشته بود. که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده این مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.
مقیم زاده افزود : امروز و در نشست دوم بحث مدیریت مصرف در شبکه های قدرت مدرن و نوآوری و خلاقیت برای بهبود روشهای مدیریت مصرف انرژی در شبکه ها مطرح می باشد