پیک مصرف برق مرکزی از مرز هزار مگاوات گذشت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت : ظهر امروز ۳۱ تیرماه ،پیک مصرف برق استان از مرز هزار مگاوات گذشت.

به گزارش برقآب، محمود محمودی با بیان اینکه به میزان ۲۵۰مگاوات توسط صنایع ، کشاورزان و ادارات استان مدیریت مصرف برق ،صورت گرفته است، افزود:با وجود تعطیل بودن استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی ادارات و بانک ها بازهم شاهد افزایش پیک مصرف برق استان مرکزی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان پیک صورت گرفته در ۲۲مرداد ماه سال گدشته به میزان ۹۵۶مگاوات بوده است ،گفت :
افزایش دما باعث افزایش مصرف برق در روزهای اخیرو استفاده بیشتر وسایل سرمایشی شده است وظهر امروز ۳۱ تیرماه ،پیک مصرف برق استان مرکزی از مرز هزار مگاوات گذشت.

محمودی گفت: لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تامین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

وی افزود: کاهش پیک مصرف برق  از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند، ازجمله اینکه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تامین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.