پیشگیری از جرم با کاهش جذابیتها / حوزه انرژی مقصد جدید مجرمین و سارقان

رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: با بروزرسانی در قانون های برخورد با متخلفین و مجرمین می توان به دستاورد بهتری در خصوص وقوع جرام حوزه انرژی پرداخت. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، سرهنگ عزیزاله سپهوند رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در نشست […]

رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: با بروزرسانی در قانون های برخورد با متخلفین و مجرمین می توان به دستاورد بهتری در خصوص وقوع جرام حوزه انرژی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، سرهنگ عزیزاله سپهوند رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در نشست مشترک با برق منطقه ۵ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: همکاری سازمانها به طور قطع می تواند جامعه ای سالمتر و محیطی پاک تر را به ارمغان آورد و میزان تعامل و همکاری سایر حوزه ها می تواند موفقیت را ایجاد کند
وی در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: معمولا سخن از نهادها به عمل می آید اما نهادینه شدن مقوله دیگری است که متاسفانه عمل نمی شود و بیشتر عملکردها به صورت ارگانی و سازمانی جلو می رود به عبارتی ماموریت های به صورت برنامه ریزی شده تک محوری است که با قوانین از پیش نوشته حرکت می کند.

سرهنگ سپهوند همچنین افزود: آنچه به ناجا بر می گردد پیشگیری از وقوع جرم است تا با استفاده از سیاست مداخله گری از وقوع جرم جلوگیری کند. پیشگیری از جرم بسیار وسیع است و ما باید بتوانیم بسترهای وقوع جرم را شناسایی کنیم و به کاهش تخلفات با همکاری نهادهایی که نشان گاه مجرمان است، بپردازیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از جرم با کاهش جذابیت ها برای مجرمین همراه است و بایستی نهادها و سازمانها با همکاری پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی به مرتفع کردن این بسترها اقدام کنند.

سرهنگ سپهوند متذکر شد: امروز بزرگترین دغدغه ناجا تاسیسات شرکت برق است تا بتوانیم از آن حفاظت و حراست کنیم.
وی افزود: متاسفانه بیشتر قوانین ما هنوز بروزرسانی نشده است و دست ما را برای شناسایی و بازداری از وقوع جرم کوتاه کرده است.
رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز سبک زندگی مردم خواستگاه اجتماعی و اقتصادی آنها را مورد تغییر قرار داده است و می توان گفت شبکه انرژی نقش بسیار تاثیر گذاری در راهبردهای زندگی اجتماعی دارد.
وی با اشاره به تخلفات گسترده مجرمین در حوزه انرژی گفت: سرقت از شبکه برق و انرژی باعث می شود تا زندگی مردم به مخاطره بیافتد و پلیس پیشگیری از جرائم با همکاری نهادهایی همچون شرکت توزیع برق باید به کاهش این تخلفات بپردازد.
سرهنگ سپهوند تاکید کرد: باید امروز با اصلاح قوانین و حضور دستگاههای نظارتی و اجرایی برخورد های جدی با مجرمین صورت بگیرد تابا این روش نقاط ضعف را برطرف کنیم و با استفاده از بستن روزنه های ایجاد جرم به ناهنجاری های حوزه های مختلف از جمله انرژی پایان دهیم.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: جامعه امروزی در مواجهه با حکومتهای سایبری قرار گرفته که اثرات منفی از خود بر جای گذاشته است به طوریکه این حکومتها با ایجاد ناهنجاری ها و بحران های اجتماعی و اقتصادی در حال حکمرانی در جامعه هستند.

وی ادامه داد: شما بر اساس هوش سازمانی می توانید آینده نگری داشته باشید تا در تدوین سیاستهای کلان گنجانده شود تا با این روش بتوانیم به مقصد های موثر و مورد رضایت آحاد جامعه برسیم.

سرهنگ سپهوند در صحبتهای خود اذعان داشت: اداره پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان درصدد است تا با جرم شناسی به تخلفات در حوزه های مختلف از جمله انرژی پایان دهد ولی به دلیل نبود قانون منسجم در بیشتر موارد از جمله ماینر ها هنوز نتوانستیم به دستاورد مشخص وقابل قبولی در کشور برسیم.

وی در پایان صحبتهای خود ابراز کرد : امروز با بهم ریختگی سطح مطالبات روبرور هستیم و با رشد مطالبات و توقعات مردم سطح امکانات پایین آمده است که این مساله باعث ایجاد بروز اعتراضات در حوزه های اجتماعی شده است .