مدیر آبفای منطقه مهردشت خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات حفاری چاه آب قهیز

مدیر آبفای مهردشت از پیشرفت 70 درصدی حفر چاه جدید دشت قهیز دامنه خبر داد.

حسین محمدیان گفت: این چاه به منظور حذف آبرسانی سیار به روستاهای اشن، گلدره و خیرآباد با عمق تقریبی ۹۰ متر به صورت دستی درحال حفاری است.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و تاثیر خشکسالی بر تامین آب شرب شهرها و روستاهای منطقه مهردشت افزود: ظرفیت آبدهی چاه قدیمی قهیز که آب مورد نیاز ساکنان روستاهای اشن، گلدره و خیرآباد را تأمین می‌کند از ۱۸ به ۱۲ لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده و همین عامل سبب شده است آبرسانی به این روستاها در برخی از مواقع به صورت سیار انجام شود.

مدیر آبفای مهردشت گفت: به منظور تامین کسری آب مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ خانوار ساکن در این سه روستا، عملیات حفر یک حلقه چاه جدید با اعتباری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال در مجاورت ۲۰ متری چاه قبلی از یک ماه پیش آغاز شد تا آب این چاه با کمک کانال به چاه قبلی هدایت شده و به وسیله پمپاژ به روستاهای دارای تنش آبی انتقال یابد.

محمدیان خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ متر از این چاه حفاری شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

اضافه می شود آبفای منطقه مهردشت پس از تفکیک از آبفای منطقه نجف آباد، از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان سی و هشتمین منطقه خودگردان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آغاز به کار کرد و علاوه بر شهرهای دهق و علویجه به ساکنان ۹ روستای اشن، خیرآباد، گلدره، کوه لطف، علی‌آباد، دماب، خونداب، حسین آباد و هسنیجه نیز خدمت رسانی می کند.

تعداد کل انشعابات آب نصب شده در این منطقه ۱۲۴۴۲ فقره است که از این تعداد ۷۶۳۵ فقره در شهرهای دهق و علویجه و ۴۸۰۷ فقره در ۹ روستای دیگر نصب شده است.