پیشرفت ۸۰ درصدی ۳۶ سد مطالعاتی در لرستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: در حوضه کرخه ۱۶ سد و در حوضه دز ۲۰ سد که در مجموع ۳۶ سد در استان لرستان در دست مطالعه هستند و پیشرفت مطالعاتی آنها در حد ۸۰ درصد است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن‌ نژاد اظهار کرد: در […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: در حوضه کرخه ۱۶ سد و در حوضه دز ۲۰ سد که در مجموع ۳۶ سد در استان لرستان در دست مطالعه هستند و پیشرفت مطالعاتی آنها در حد ۸۰ درصد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن‌ نژاد اظهار کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات متمرکز وزارت نیرو برای سه پروژه مطالعاتی(سدهای خسروآباد، کاکا شرف و ماربره) ردیف اعتباری را اخذ کردیم.
وی ادامه داد: فراخوان سدخسروآباد اعلام  شده و در مرحله انتخاب مشاور برای بازنگری مطالعات فاز یک و دو آن  هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: مطالعات سد ماربره نیز به مشاوره ذیصلاح سپرده شده و قرارداد آن در حال مبادله برای بروز رسانی مطالعات مرحله اول و انجام مطالعات مرحله دوم است.
حسن‌نژاد اضافه کرد: بازنگری مطالعات اول و دوم سد کاکاشرف توسط مشاور در حال انجام است که مطالعات این سدها امسال انجام خواهد شد.
وی افزود: پس از انجام مطالعات سدهای فوق، قرار است در بودجه ۱۴۰۰ مجوز ماده ۲۳ آنها را از سازمان مدیریت و برنامه کشور بگیریم تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح و اعتبار برای آنها لحاظ شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ سد مطالعاتی در لرستان در دست اقدام داریم، بیان کرد: از این تعداد در حال حاضر در حوضه کرخه ۱۶ سد و در حوضه دز ۲۰ سد در دست مطالعه هستند که پیشرفت مطالعاتی آنها در حد ۸۰ درصد است.
از مجموع ۳۶ سد مذکور ۱۰ مورد آنها دارای تخصیص قطعی آب هستند که باید مجوز ماده ۲۳ آنها اخذ و با تکمیل مطالعات این سدها پیگیر دریافت ردیف اعتباری برای اجرای آنها خواهیم بود.