پیش‌آزمون طرح داناب در مدارس استان سمنان برگزار شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان از اجری نظام ارزیابی طرح داناب در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حمید احسانی در این خصوص اظهار داشت: مرحله پیش‌آزمون طرح داناب، با هدف سنجش آگاهی‌های دانش آموزان در حوزه آب و در راستای پیشبرد طرح دانش‌آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی، در مدارس دوره اول متوسطه استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: در راستای پیاده‌سازی نظام ارزیابی در طرح داناب، نمونه تصادفی از دانش‌آموزان کل استان سمنان در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم انتخاب شدند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه این پیش‌آزمون برای دانش آموزان پایه‌های هفتم هشتم و نهم طراحی و برگزار شد گفت: این دانش آموزان از مدارس دخترانه و پسرانه، شهری و روستایی، برخوردار و کم برخوردار و از سطوح مختلف مدارس مانند دولتی و غیرانتفاعی و تیزهوشان و مدارس عادی انتخاب و پیش‌آزمون طرح داناب برای آنها برگزار شد.

احسانی با بیان اینکه این پیش‌آزمون که در قالب آزمون آنلاین طراحی شده بود گفت: لینک سؤالات این مرحله از آزمون در اختیار این دانش آموزان قرار گرفت و این دانش آموزان از این طریق به برخی از سؤالات در حوزه آب پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مسائل مربوط به آب بویژه آب‌های زیرزمینی که موضوع محوری طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در سال جاری بود خاطرنشان کرد: این نوع از سؤالات در آزمون گنجانده‌ شده بود و دانش آموزان به این سؤالات پاسخ دادند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: این آزمون پیش از اجرای طرح و پیش از هرگونه مداخله آموزشی روی نمونه تصادفی انجام شد تا میزان آگاهی و بینش و نگرش دانش آموزان اندازه‌گیری شود.

احسانی تصریح کرد: در پایان طرح داناب آگاهی و بینش و نگرش دانش آموزان با اجرای پس‌آزمون اندازه‌گیری شده و به این ترتیب ارزیابی اثربخشی طرح،‌مورد سنجش قرار می گیرد.

وی سمنان را از برترین‌ استان‌های کشور درزمینه اجرای طرح داناب عنوان و تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان، معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه اول و نیز پایه یازدهم در تمام شهرستان‌ها، آموزش‌های مرتبط با نجات آب را فرامی‌گیرند.