پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی استان سمنان

طرح جهاد روشنایی با محوریت نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی استان سمنان با هدف افزایش تولید برق صورت پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان طرح جهاد روشنایی با محوریت نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی استان سمنان با هدف افزایش تولید برق صورت پذیرفت.

معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در گفت‌وگو با دفتر روابط‌عمومی شرکت، با بیان این که حمایت از طرح جهاد روشنایی در راستای مأموریت محوله به بسیج سازندگی در سطح کشور اولویت این معاونت است اظهار کرد: این پروژه در راستای کمک به تولید برق از انرژی‌های پاک و کسب درآمد برای خانواده‌های کم‌برخوردار اجرا می‌شود.

مصطفی کرمی افزود: این طرح باهدف ایجاد و نصب پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی ویژه منازل مسکونی برای اقشار کم‌برخوردار برنامه‌ریزی که با مشارکت بسیج سازندگی و حمایت‌های فنی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در حال انجام است.

وی به انجام ۱۷۰ مورد نصب نیروگاه خورشیدی تک منزلی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان سمنان اشاره کرد و افزود: درآمدزایی نیروگاه‌های خورشیدی بدین صورت است که شرکت توزیع برق با کلیه متقاضیان این نیروگاه‌ها، قرارداد خرید تضمینی ۲۰ساله منعقد و به‌صورت تضمینی برق تولیدی آنها را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هرساله نرخ خرید برق از این نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد ادامه داد: درآمد ماهانه یک نیروگاه پنج کیلوواتی در استان سمنان در سال اول حدوداً ۱۶ تا ۲۰ میلیون ریال در ماه است که این مبلغ به‌صورت پلکانی در سال‌های  آتی افزایش می‌یابد.