پست ۲۳۰ کیلوولت مهیار تابستان امسال به بهره برداری می رسد

جلسه کمیته راه اندازی پست 20/ 230/63 کیلوولت مهیار واقع در شهرک صنعتی رازی با حضور مهندس موسی رضایی مدیر عامل برق منطقه ای اصفهان ،مهندس مقدس معاون طرح و توسعه ، اعضایء کمیته راه اندازی ، نمایندگان طرح و توسعه و بهره برداری ومشاور طرح و پیمانکار در محل پست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده و در حال اجرا جهت راه اندازی پست مذکور بحث و تبادل نظر و بر تکمیل موارد باقیمانده در اسرع وقت تاکید گردید.

این گزارش حاکیست: ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مهیار با هدف افزایش پایداری شبکه، بهبود ولتاژ،تامین برق قابل اطمینان برای بار منطقه و متقاضیان جدید شهرک صنعتی رازی با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان احداث گردیده است.

بنابراین گزارش این ایستگاه در شهرک رازی مهیار با  مساحت ۹هکتار، دارای دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت وظرفیت نامی ۳۲۰ مگاولت آمپر و دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۶۳ به ۲۰ کیلوولت به ظرفیت۸۰ مگاولت آمپر در حال احداث می باشد.

گزارش مذکور می افزاید: ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مهیار از سمت ۲۳۰ کیلوولت با ۲ فیدر ورودی از پست ۴۰۰ به۲۳۰ کیلوولت چهلستون به شبکه سراسری متصل گردیده و از طریق ۱۶ فیدر خروجی تغذیه ایستگاه­های ۶۳ به۲۰ کیلوولت منطقه از جمله مهیار، جرقویه، رنگسازان، جاده شیراز و ۱۴ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت را جهت افزایش قابلیت اطمینان برق­رسانی و جبران کمبود بار منطقه، برعهده خواهد داشت.

شایان ذکر است پیمانکار پروژه مذکور شرکت پارسیان و مشاور آن شرکت مشاور نیرو بوده و در حال حاضر مراحل پایانی ساخت این پروژه می باشد که  ابراز امیدواری میگردد در تابستان سال جاری وهمزمان با پیک بار شبکه وارد مدار گردد.

پست ۲۳۰ کیلوولت مهیار تابستان امسال به بهره برداری می رسد