پروژه خط انتقال آب سیراف – جم به بهره‌برداری رسید

پروژه خط انتقال آب سیراف - جم به بهره‌برداری رسید

به گزارش برقاب، اتابک جعفری در ادامه اظهار داشت: طرح آبرسانی سیراف – جم برای تامین آب جمعیتی ۱۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است که با احداث فاز نخست آن در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در پوشش تامین آب شرب پایدار قرار گرفته است.

 

وی افزود: پروژه آب شیرین‌کن سیراف -جم نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری لور ادامه داد: طرح آبرسانی شهرستان جم ۲ شهر و روستاهای تابعه را تحت پوشش قرار می‌دهد و در افق آن پوشش جمعیتی ۱۲۰ هزار نفری مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: خط انتقال آب و برق پروژه آبرسانی جم به ترتیب ۴۲ و ۳۱ کیلومتر است که منبع تامین آب نیز اکنون خط کوثر و در آینده نزدیک آب شیرین‌کن سیراف-جم خواهد بود.

مدیدعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم به تامین آب استان بوشهر و بویژه در احداث آب شیرین‌کن‌ها منجر به اتفافات بسیار خوبی شده تا جایی که به لطف آب شیرین کن های احداثی ظرف سه سال آینده وضعیت آب شرب استان بوشهر به پایداری کامل می‎رسد.

 

وی تصریح کرد: احداث آب شیرین کن های متعدد از دستاوردهای راهبردی سفر نخست رئیس جمهور دولت مردمی به استان بود که این مهم اکنون از شمال تا جنوب استان در نقاط متعددی عملیاتی و یا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

جعفری لور اضافه کرد: اکنون استان بوشهر رتبه نخست احداث آب شیرین‌کن‌ها در کشور را به خود اختصاص داده است.