پایداری مطلوب شبکه علیرغم رشد ۲۰ درصدی پیک بار

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در سومین جلسه هماهنگی واحدهای شهرستان ها ضمن تبریک اعیاد بزرگ «قربان» و «غدیر» و لزوم شناخت عظمت فلسفه امامت، از رشد ۲۰ درصدی پیک بار نسبت به سال گذشته خبر داد و در عین حال این نوید را نیز داد که با این وجود، وضعیت پایداری […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در سومین جلسه هماهنگی واحدهای شهرستان ها ضمن تبریک اعیاد بزرگ «قربان» و «غدیر» و لزوم شناخت عظمت فلسفه امامت، از رشد ۲۰ درصدی پیک بار نسبت به سال گذشته خبر داد و در عین حال این نوید را نیز داد که با این وجود، وضعیت پایداری شبکه قابل قبول بوده است.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مهندس«علیرضا صبوری» در این جلسه با اشاره به سپری کردن روزهای سخت در صنعت برق، اظهارکرد: روزهای سختی را تاکنون پشت سر گذاشته ایم و روزهای سخت تری نیز در پیش رو داریم چنان که میزان پیک بار امسال به عدد ۳۲۰ مگاوات رسید و نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد. وی با قدردانی از همکاران در بخش های مختلف، یادآور شد: باید همه گوشه ای از این بار مسئولیت را به دوش بکشیم تا این روزگار سخت سپری شود. وی به برخی سختی ها و مشکلاتی که در بحث پایداری شبکه توزیع در کشور به وجود آمد، اشاره و بر لزوم اجرا کردن دستورات دیسپاچینگ ملی تاکید کرد و افزود: شبکه های توزیع برق، در روزهای گذشته عملکرد رله های های فرکانسی را تجربه کرد. عملکرد رله های فرکانسی به معنای این است که حیات شبکه های توزیع و انتقال در خطر است و اگر اقدام عاجلی انجام نشود، ممکن است دچار بحران جدی شود از این رو باید ابلاغ های دیسپاچینگ ملی فصل الخطاب قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، این نکته را نیز متذکر شد که حجم خاموشی های استان های دیگر به مراتب بسیار بیشتر از خراسان شمالی بوده است و در این خصوص با گرفتن همیاری از مدیران و برنامه های مدیریت مصرف برق، حداقل خاموشی ها اعمال شد.

مهندس«صبوری» میزان جذب اعتبارات را در سال جاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث جذب اعتبارات اقدامات خوبی انجام شده است اما به منزله پایان راه نیست. وی متذکر شد: وصول مطالبات مشترکان وصولی سنواتی باید در دستور کار قرار گیرند و مطالبات دستگاه های اجرایی نیز به جد پی گیری می شود.

وی از مدیران توزیع نیروی برق شهرستان ها نیز در خصوص تعهدات نصب خواست تا حد انتظاری که برای نصب انشعابات شهری و روستایی تعریف شده است، برآورده و انجام شود. وی ادامه داد: باید استفاده بهینه از ظرفیت شعبات برق روستایی و تکالیف معین شده به موقع انجام شود تا هم خدمت بیشتر به مردم ارائه و هم عایدی مناسب برای شرکت در پی داشته باشد. وی از به بهره برداری رسیدن ساختمان شعبه های«خرتوت» و «بدرانلو» در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: امسال باید در همه پست های عمومی استان کاورینگ کامل برقگیر، کاتد و …انجام شود تا از شبکه هوایی با مزایای شبکه زمینی بتوانیم بهره برداری کنیم. وی به اصلاح و ترمیم ۵ روستا در هر شهرستان نیز تاکید کرد و یادآور شد: مقرر بود ۵ روستا در هر شهرستان پاکسازی شود به معنای آن که تیر در معبر نداشته باشد، نسبت به روشنایی معابر آن اقدام شود، همچنین ۵ پست عمومی شهری برای اصلاح بر مبنای نظام آراستگی نیز معرفی شود که در آذرماه بر چگونگی انجام این کارها نظارت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در این جلسه به ارزیابی عملکرد در ابتدای سال اشاره و قدردانی کرد.

مهندس«صبوری» بیان کرد: رویه سال بعد در این خصوص متفاوت خواهد بود و سعی می شود به صورت تلفیقی از ۳ بخش عملیاتی و میدانی، ممیزی بر مبنای EFQM، نرم افزار همفار (شاخص های کلیدی عملکرد) باشد که در پایان سال جمع بندی و مبنای امتیاز قرار می گیرد.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در این خصوص به ذکر معیارهای خودارزیابی، برگزاری دوره آموزشی برای مدیران و انجام زیرساخت های نرم افزاری برای مکانیزه کردن فرایند ارزیابی پرداخت. مهندس «مهران قوامی» با اشاره به مراحل اجرای کار و چالش های موجود، ارزیابی را در ۲ گروه الف و ب تقسیم بندی کرد و متذکر شد: در ارزیابی گروه الف که شامل مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین بود، شهرستان اسفراین بیشترین امتیاز را کسب کرد. وی ادامه داد: در گروه ب نیز که شامل مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان های مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و شیروان بود، مدیریت برق شهرستان های گرمه و جاجرم بالاترین امتیاز را کسب کرد.

در این جلسه به مدیران توزیع نیروی برق شهرستان های استان گواهی نامه تعهد به تعالی سازمانی EFQM اعطا شد، همچنین مهندس«ابوالفضل دیمه کار» مدیر توزیع نیروی برق شهرستان اسفراین و مهندس«مرتضی رحیمی» مدیر توزیع نیروی برق شهرستان های گرمه و جاجرم که بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند، تندیس یادمان تعهد به تعالی سازمانی نیز دریافت کردند و مهندس« قویدل» مدیر توزیع برق شهرستان رازوجرگلان نیز به دلیل بالاترین میزان رشد نسبت به دوره گذشته مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس رشد و ارتقاء دریافت کرد.