تحول انرژی در روستاهای سردشت:

پایان پروژه بهسازی شبکه برق در ۵۴ روستا

مدیر توزیع برق سردشت گفت: از ابتدای سال تا کنون عملیات بهسازی و اصلاح شبکه‌های برق 54 روستای شهرستان سردشت، به پایان رسیده است.

پایان پروژه بهسازی شبکه برق در ۵۴ روستا

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی؛ فریدون محمدپور، مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سردشت، از اتمام بهسازی و اصلاح شبکه‌های برق در ۵۴ روستای این شهرستان خبر داد. طرح بهارستان که با هدف افزایش توسعه و بهبود نگهداری از تأسیسات برق روستایی از ابتدای سال آغاز شده بود، به‌تازگی به اتمام رسیده و زمینه‌ساز توانمندی و پیشرفت در این مناطق شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود از شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، مدیریت و پرسنل توزیع برق در سردشت با کاری دقیق و مستمر طی ۹ ماه گذشته، توانسته‌اند با تعهدی شایسته تجهیزات شبکه برق را در این روستاها به‌صورت کلی اصلاح و بهبود بخشند. این تلاش‌ها به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات متناسب با سطح شهری برای مشترکان روستایی و هم‌زمان با پیشگیری و اصلاح فرسودگی شبکه های موجود و تأمین برق پایدار برای متقاضیان جدید انجام شده است.

محمدپور به بخش‌های مختلف طرح اشاره کرد و گفت که عملیات شامل جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق، تأمین ولتاژ مطمئن برای روستائیان، اصلاح روشنایی معابر عمومی، و توسعه شبکه برای تأمین نیازهای جدید بوده است. این فعالیت‌ها منجر به افزایش قابلیت اطمینان در توزیع نیروی برق برای بیش از ۹۴۰۰ مشترک گردیده است.

طرح بهارستان ضمن به روزرسانی بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، بیش از ۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به خود دیده که نشان از تعهدی جدی به ارتقاء سطح زندگی روستاییان دارد. این اقدامات، نه تنها در کیفیت توزیع نیروی برق اثرگذار بوده بلکه به‌طور مستقیم در بهبود شرایط زندگی و امکانات روستاییان سردشت نیز مؤثر است، با شبکه‌ای مطمئن که اکنون پایه‌ای برای پیشرفت‌های آتی این منطقه است.

طرح‌هایی از این دست که به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی دقیق به اجرا درمی‌آیند، لازمه پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های روستایی در راستای نائل آمدن به استانداردهای مدرن زندگی هستند. اکنون، با اتکا به این پایه، روستاهای شهرستان سردشت می‌توانند به سوی آینده‌ای روشن گام بردارند.