مدیر حراست شرکت توزیع برق:

وقوع ۶۴۱ مورد سرقت لوازم و تجهیزات برقی در استان سمنان

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان سمنان از وقوع 641 مورد سرقت لوازم و تجهیزات برق رسانی از آغاز امسال تاکنون خبر داد.

محمد گارنگی در جلسه پیشگیری از سرقت لوازم برقی با بیان این مطلب گفت: با همکاری عوامل انتظامی، از شروع سال جاری تا به حال ۱۳۰ نفر از سارقان شبکه و تاسیسات توزیع برق در استان دستگیر شده و رشد ۱۱۳ درصدی دستگیری سارقان حاصل شده است.

وی با عنوان این که به منظور پیشگیری از سرقت سیم مسی، تاکنون یک هزار و ۲۷۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده افزود: هوشیاری مردم، عامل مهمی برای شناسایی سارقان شبکه های توزیع برق محسوب می شود و در مواقعی که مشترکان به فرد یا افرادی مشکوک می شوند، می توانند مراتب را با شماره های ۱۱۰ پلیس و ۱۲۱ مرکز فوریت های برق اطلاع رسانی نمایند.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت کابل آلومینیوم به جای سیم مسی، بهره مندی از پتانسیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، شناسایی متصدیان خرید و فروش ضایعات، جوشکاری ترانس ها در محل نصب آنها، گشت های مشترک با دهیاری ها و بسیج روستاها به منظور پیشگیری از سرقت شبکه ها و تشکیل کمیته مقابله با سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق و انشعاب های غیرمجاز در این شرکت، از جمله اقدامات پیشگیرانه عملی برای کاهش سرقت ها به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از اماکن خرید و فروش و انبارهای ضایعات و کنترل اقلام مشکوک خودروهای درون و برون شهری حامل بار تجهیزات برق با هماهنگی مراجع انتظامی، پیگیری جهت ساماندهی انبارهای ضایعات، فرهنگ سازی مردمی و ایمن سازی شبکه های توزیع برق با نصب اسپیسر، در زمره اقدامات دیگر در راستای کاهش سرقت از تجهیزات برقی است.