منابع آبی طبس وضعیت و مشکلات پروژه‌های آبی آن مورد بررسی قرار گرفت

دکتر خان احمدی ناظر عالیه وزارت نیرو در پروژه های محرومیت زدایی به همراه مهندس مهاجر شیرازی و مهندس طباطبایی مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی در سفر دو روزه به خراسان جنوبی از روند اجرایی پروژه های محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب استان بازدید کردند.

 به گزارش برقآب در سفری به شهرستان طبس، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، درباره وضعیت منابع آبی شهرستان طبس و مشکلات مربوط به آب در  ای شهرستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین، بازدیدی از پروژه خط انتقال آب کوثر تا انتهای دهستان منتظریه طبس صورت گرفت.

در این بازدید، مهندس امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، اظهار کرد: پروژه بررسی منابع آبی شهرستان طبس شامل ۱۸ کیلومتر خط انتقال و ۳ باب مخزن با ظرفیت ۱۷۰۰ متر مکعب است و تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین، در این سفر، مراحل ساخت مخزن با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعبی در شهر ارسک بشرویه و سایر پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های فردوس و بیرجند نیز بازدید شد.

در جلسه جمع‌بندی که در محل اتاق جلسات شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با حضور نمایندگان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، رئیس بسیج سازندگی استان، نماینده قرارگاه شهید ناصری و معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اعلام کرد: قرار است ۴۹ روستای خراسان جنوبی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی ۳۰ ماه آب رسانی شوند و این پروژه‌ها که در پایان سال گذشته آغاز شده‌اند، هم‌اکنون از ۱۰ درصد پیشرفت برخوردار هستند. در این جلسه، راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه‌ها به منظور بهره‌مندی مردم محروم این روستاها مورد بررسی قرار گرفت.