وضعیت اجرایی پروژه‌های آبرسانی در استان بوشهر مطلوب ارزیابی شد

وضعیت اجرایی پروژه های آبرسانی در روستاهای استان بوشهر قابل قبول می باشد و اقدامات بسیار خوبی در بخش کاهش تنش آبی صورت گرفته است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مجید آقازاده حبشی معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت اجرایی پروژه های آبرسانی در روستاهای استان بوشهر قابل قبول می باشد و اقدامات بسیار خوبی در بخش کاهش تنش آبی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته مسئله تنش آبی بسیار جدی بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته امسال پیک تنش آبی در بسیاری از مناطق استان بوشهر رفع شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مخزن پنج  هزار متر مکعبی برازجان در مرحله اجرای کف قرار دارد، افزود: ابن مخزن ۵هزار متر مکعبی نیز ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار نفری را در این شهر تحت پوشش قرار می‌دهد که پیشرفت این پروژه مطلوب است.

آقازاده حبشی تصریح کرد: مخزن دالکی نیز  خاکبرداری و بتن مگر آن صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک با تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن مجدد از سر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب برخی شهرها از لحاظ توزیع، تامین آب و فشار مناسب باید مورد بازنگری قرار بگیرند، عنوان کرد: مشکلات  آبی شهر و روستاهای شبانکاره در این سفر بررسی شد که پس از بررسی کارشناسان در صورت نیاز یک مخزن آبی ویژه شهر شبانکاره و دو مخزن ۵۰۰ و ۱۰۰۰متر مکعبی ویژه تعدادی از روستاهای این بخش در جهت تامین آب پایدار اجرایی خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: در این سفر یکروزه پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند که خوشبختانه فعالیت شرکت آبفا و قرارگاه جهادی آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) این استان خوب ارزیابی شد.