وضعیت آب استان زنجان اصلا خوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد عنوان کرد: میزان بارندگی ها در این استان به شدت کاهش یافته و وضعیت آب استان زنجان اصلا خوب نیست. «علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: میزان بارندگی ها در استان زنجان […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد عنوان کرد: میزان بارندگی ها در این استان به شدت کاهش یافته و وضعیت آب استان زنجان اصلا خوب نیست.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: میزان بارندگی ها در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش نشان از تاثیرات عمیق تغییرات اقلیمی دارد.

وی در این جلسه گفت: میانگین بارش در استان زنجان از متوسط بلند مدت ۳۰۶ میلی متر به ۱۸۶ میلی متر در امسال رسیده است.

وی افزود: میانگین بارش ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت نیز ۳۹ درصد کاهش را نشان می دهد و این در حالی است که ۷۵ درصد از مصارف آب شرب و بهداشت در استان از منابع آب زیر زمینی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان سدهای تهم و کینه ورس را تنها منابع تامین آب سطحی در استان زنجان عنوان کرده و گفت: ورودی سدهای تامین کننده آب شرب استان، امسال ۶۹ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: علیرغم کمبودها در صورت همراهی و مساعدت مردم و صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه، هیچگونه قطعی یا جیره بندی آب در استان نخواهیم داشت.

جزءقاسمی بیان کرد: با راهکارهای ساده می توان میزان مصرف را تا حد چشمگیری کاهش داد و امکان بهره مندی از آب آشامیدنی پایدار را برای همگان مهیا کرد.