ورود ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب به شبکه توزیع آب شرب ملایر

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، سید”سعید شاهرخی” استاندار همدان بهمراه مهندس ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان و فرماندار شهرستان از طرح آبرسانی شهر ملایر از سد کلان و مخزن پشت سپاه بازدید نمودند. شاهرخی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است بزودی ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب شرب سد […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، سید”سعید شاهرخی” استاندار همدان بهمراه مهندس ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان و فرماندار شهرستان از طرح آبرسانی شهر ملایر از سد کلان و مخزن پشت سپاه بازدید نمودند.

شاهرخی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است بزودی ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب شرب سد کلان وارد شبکه توزیع شهر ملایر شود مردم این شهر بتوانند از آب شرب سد کلان که از کیفیت بالایی برخوردار است، بیشتر بهره‌مند شوند.

وی افزود: امسال خط انتقال و تصفیه‌خانه ذیل سد کلان ملایر افتتاح شد و موانع زیادی در مسیر اجرای این طرح بود که برطرف شده است.

استاندار همدان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب وارد این مخزن می‌شود و قرار است بزودی حجم ورودی آب افزایش یابد.

وی گفت: در برنامه توسعه استان یکی از بخش‌هایی که به صورت ویژه به آن توجه شد، تامین آب کشاورزی و آب شرب برای هم استانی‌ها بود که در این راستا سدهایی طرح‌ریزی، احداث و یا در دست احداث است که نیاز ما را در افق بلندمدت تامین می‌کند.

شاهرخی افزود: در سال ۹۸ به رغم بارندگی‌های شدید در سراسر کشور و استان، به واسطه داشتن سدهای اجرا شده و مدیریت خوب منابع آب، کمترین مشکل را داشتیم.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز با تنش آبی که در سراسر کشور و استان همدان وجود دارد، با توجه به مدیریت منابع آبی متناسب با شرایط امسال، مشکل عمده‌ای نداریم به جز شهر همدان که طرح آبرسانی اضطراری را اجرا کردیم.

شاهرخی گفت: خواستار همراهی صمیمانه مردم استان به ویژه شهروندان همدانی در صرفه‌جویی در مصرف آب هستیم تا تنش آبی را پشت سر بگذاریم.

در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در برنامه داریم رینگ داخلی شهر که سه کیلومتر است و ۹۰ درصد کار آن انجام شده، ظرف هفته آینده شستشوی کامل شود.

ستوده گفت: در این راستا ظرفیت تا حدود ۳۵۰ لیتر در ثانیه برای هر ۲ مخزن آب افزایش و وارد شبکه توزیع شرب شهری می‌شود.

وی افزود: قرار است تا افق ۱۴۱۵ از سد کلان ملایر ۱۲ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهر تامین شود که به طور کامل انجام شده است.