ورود واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز به مدار تولید

واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز با بیش از چهار شبانه روز تلاش بی وقفه، با شبکه پارالل شد. واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز که در اثر آتشسوزی کلید ۶kv ورودی ترانس ۱LTC از مدار خارج شده بود، توانست به مدار تولید بازگردد. این واحد که در اثر حریق دچار خسارت و از بین رفتن بعضی […]

واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز با بیش از چهار شبانه روز تلاش بی وقفه، با شبکه پارالل شد.

واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز که در اثر آتشسوزی کلید ۶kv ورودی ترانس ۱LTC از مدار خارج شده بود، توانست به مدار تولید بازگردد.

این واحد که در اثر حریق دچار خسارت و از بین رفتن بعضی از تجهیزات آن شده بود پس از چهار شبانه روز کار بی وقفه و طاقت فرسا، در نیمه شب یکشنبه با شبکه پارالل شد. گفته می شود علاوه بر تعمیر و بازسازی، در پاره ای موارد با اتکا بر دانش فنی پرسنل و تجارب آنها، ابداعاتی در نحوه اتصالات بکار برده شد که در نوع خود کم نظیر است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی که در طول چهارشبانه روز ، نیروگاه را ترک نکرده بود گفت: کار بسیار بزرگی انجام شد و تمامی کلیدها در عرض چهار روز کاملاً سرویس شده و آسیب دیدگی آنها رفع شد.
مهندس معینی افزود: کاری که پرسنل نیروگاه حرارتی تبریز در مدت چهار شبانه روز انجام داده اند، به هیچ عنوان قابل توصیف نیست. وی اضافه کرد: این پرسنل بصورت جهادی کار کرده و جانفشانی کردند.

پس از حادثه آتشسوزی در نیروگاه حرارتی تبریز، گمانه زنی های فراوانی مبنی بر زمانبر بودن تعمیرات نیروگاه تبریز به مدت حداقل سه ماه وجود داشت و گاهاً بعضی تفاسیر کارشناسی نیز این پیش بینی را تایید می کرد ولی از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری پرسنل در کنار تعهد و تخصص آنها باعث شد تا واحد یک نیروگاه تبریز در نیمه شب تاریخ ۹۶/۰۴/۱۸ با شبکه پارالل شود.
نیروگاه حرارتی تبریز دارای دو واحد با ظرفیت تولید هرکدام ۳۵۰MW می باشد که نقش بسیار موثری در تامین انرژی الکتریکی منطقه و پایداری شبکه دارد.