تأمین آب شرب در اولویت است

ورودی آب به سد نمرود کاهش شدیدی داشته است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی گفت: ورودی آب به سد نمرود کاهش شدیدی داشته است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محسن عسکری در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان گرمسار که با حضور  معاون حفاظت و بهره‌برداری  شرکت آب منطقه‌ای سمنان انجام شد اظهار داشت: در این سفر مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان درباره کمبود منابع آبی در جلسات مختلفی با حضور اردشیر مطهری نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان، اعضای شورای تآمین و تعداد زیادی از کشاورزان بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات موضوعات مرتبط با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در حوزه فیروز کوه و  همچنین کاهش آورد رودخانه حبله رود  بررسی شد افزود: در این جلسات تلاش شد تا راهکارهای عملیاتی امکان عبور از این بحران فراهم و اتخاذ شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش ۶۰  درصدی نزولات آسمانی خاطرنشان کرد: متوسط دبی ورودی به سد در سه ماهه اول سال گذشته ۴.۸ مترمکعب بوده و متوسط دبی ورودی به سد از ابتدای سال جاری به ۲.۳ مترمکعب در ثانیه(بیش از ۵۰ درصد کاهش) رسیده است.

عسکری افزود: خروجی سد نمرود در حال حاضر ۱.۶ مترمکعب در ثانیه و معادل ورودی سد است.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه نظارت مستمر بر برداشت‌های غیرمجاز و برخورد جدی با متخلفان در این حوزه نیز  مورد تأکید قرار گرفت؛ افزود: در حال حاضر تآمین آب شرب در اولویت است و نباید این مهم دچار چالش شود و تلاش می‌شود در عین حال باغات موجود نیز حفظ شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل  شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه خشکسالی‌های متناوب در چند سال اخیر تحت تأثیر تغییر اقلیم بوده است افزود: امروز باید برای سازگاری با کم‌آبی برنامه‌ریزی داشته و به دنبال اجرای برنامه‌های کاربردی بود.

عسکری با اشاره به اینکه برخی تصرفات و برداشت‌های غیرمجاز و توسعه باغات ریشه در سنوات گذشته دارد بر لزوم نظارت مستمر برای جلوگیری از اقدامات غیرمجاز در این حوزه تأکید کرد.