پس از پایان تعمیرات اساسی؛

نیروگاه لوشان : واحد شماره یک بخار وارد مدار تولید شد

واحد شماره یک بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات پس از پایان تعمیرات اساسی وارد مدار تولید و با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سید علیرضا موسوی ، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق شهید بهشتی لوشان با اعلام این خبرگفت:  واحد شماره یک بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان که از دیماه ۱۴۰۱  جهت تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شده بود پس از انجام تعمیرات اساسی وارد مدار تولید شد و با شبکه سراسری برق سنکرون گردید.

موسوی ادامه داد : در این تعمیرات بخش های مختلف توربین  شامل تعویض  تعدادی از پره های ثابت  و متحرک، پوسته های توربین ، بازدید و سرویس ژنراتور، تعویض بخشی از لوله های بویلر ، بازسازی کامل برج خنک کن و تجهیزات جانبی آن و همچنین  رنگ آمیزی  تجهیزات مختلف در مقابل خوردگی از اهم اقداماتی بود که انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق لوشان افزود: در حال حاضر تمامی واحد های بخار و گازی نیروگاه لوشان در مدار تولید هستند.

نموسوی تصریح کرد:نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی لوشان  با دو واحد بخاری ۱۲۰ مگاواتی و  دو واحد گازی ۶۰ مگاواتی با بیش از نیم قرن سابقه تولید برق، حدود  ۲۰ درصد از برق مورد نیاز استان گیلان را فراهم و همچنین  نقش به‌ سزایی در پایداری شبکه برق شمال کشور دارد.