واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن آماده بهره‌برداری است

واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با ظرفیت 4000 مترمکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی حدود 25 هزار نفر آماده بهره‌برداری است.

چهار بخش اصلی مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن عبارت‌اند از:
۱. ساخت و بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب
۲. اهداف و وظایف تصفیه‌خانه فاضلاب
۳. توسعه و بزرگنمایی تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد
۴. پساب حاصل از تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت اب وفاضلاب شرق استان تهران تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن با ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز و برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر آماده بهره‌برداری است. همچنین ذکر می‌شود که این تصفیه خانه نمونه‌ای از تبلور اراده جهادی است که با اعتباری در حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با عزم و اراده کارکنان شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ساخته شده است.

اهداف و وظایف تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد بیان می‌شود. این تصفیه‌خانه با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی، تولید پساب و تغذیه آبخوان‌ها و هم‌چنین تحقق مصوبات شورای عالی امنیت ملی طراحی و احداث شده است.

به توسعه و بزرگنمایی تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد می‌پردازد. در این بخش اعلام می‌شود که در دستور ساخت قرار دادن جمعیت ۵۰ هزار نفر دو واحد دیگر به ظرفیت ۸۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است. عملیات اجرایی ساخت این دو واحد در تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز و در مدت یکسال به اتمام رسیده است.

پساب حاصل از این تصفیه‌خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آبخوان‌ها استفاده می‌شود. همچنین بیان می‌شود که ساخت این تصفیه‌خانه یکی از اقدامات مهمی است که با کیفیت بسیار مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کشور انجام شده است.

به این ترتیب، این مقاله به بررسی و آشنایی با اجزای مختلف تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد رودهن پرداخته است. از جمله مواردی که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است می‌توان به ساخت و بهره‌برداری تصفیه‌خانه، اهداف و وظایف آن، توسعه و بزرگنمایی و همچنین مصارف پساب حاصل از آن اشاره کرد.