هم افزایی در صنعت آب و برق قشم

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان، جلسه شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان هرمزگان با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو و مدیران عامل صنعت آب و برق هرمزگان با هدف بررسی مسائل صنعت آب و برق هرمزگان در جزیره قشم برگزار و پیرامون مباحث مطرح شده تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان؛ در ابتدای این جلسه هر یک از مدیران عامل صنعت آب و برق استان هرمزگان در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه تحت مدیریت خود به ایراد سخن پرداختند و در ادامه معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو در جمع بندی موضوعات گفت:  ما در بحث برق دارای یک ناترازی هستیم که هزینه های دریافتی کفاف هزینه های تولید را نمی دهد در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ وقتی هدفمند سازی یارانه ها اتفاق افتاد یک کیلو وات برق ۴۰ هزار تومان و دلار ۱۰۰۰ تومان بود در حال حاضر میزان دریافتی ها در این بخش به نسبت رشد سایر قیمت ها بسیار ناچیز است.

احمد حیدری با اشاره به تلاش های مستمری که در وزارت نیرو برای تامین آب و برق کشور صورت می گیرد بیان کرد: با وجود همه کمبود ها و مشکلات با دستان پرتوان همکاران و کارشناسان ما در وزارت نیرو اجازه نداده ایم کار مردم لنگ بماند و سعی شده است مدیریت مناسب تولید و مصرف همزمان در دستور کار قرار داشته باشد.

وی یاد آور شد: علاوه بر این طی دو سال اخیر اصلاح قوانین هم در بخش آب وبرق صورت گرفته در بحث مانع زادیی از صنعت برق خیلی از موارد اصلاح شده است به عنوان مثال طی این دوره برق صنایع از برق خانگی جدا شده قبلا برقی که خانوارها مصرف می کردند با صنایع برابر بود و با کمک مجلس این موضوع اصلاح شد.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو تاکید کرد: طبق سیاست حاکم بر وزارت نیرو، هر مشترکی که مصرف مازاد بر الگو در آب یا برق داشته باشد باید هزینه واقعی را پرداخت کند. می توان قیمت رعایت الگو را رایگان کرد ولی خارج از مصرف الگو باید هزینه واقعی را پرداخت نماید. کسی که آب و برق زیادی را مصرف می کند باید هزینه آن را هم بدهد.

حیدری در خصوص تخصیص زمین های دولتی به اجرای نهضت ملی مسکن توضیح داد: کار نهضت ملی مسکن هدفش تامین مسکن برای شریفترین و نیازمندترین اقشار این جامعه است، مسکن یکی از اصلی ترین هزینه های سبد همین خانواده های عزیز است و موجب احترام، عزت برای اوست و ما هم به اجرای این امر قطعا کمک خواهیم کرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: این موضوع دو شرط دارد اول اینکه زمین ها در جایی باشد که منابع تامین آب وجود داشته باشد و نکته دوم این است که وزارت مسکن، استانداری ها و وزارت نیرو کمک کنند که این وظیفه قانونی اجرا شود ما در وزارت نیرو خود را مکلف می دانیم که هیچ واحدی بدون آب و برق نماند.