همکاری ایران خودرو در کاهش مصرف برق

ایران خودرو به عنوان یکی از مصرف کنندگان بزرگ برق، در سه محور برای کاهش پیک بار شبکه ، با صنعت برق همکاری کرد. مدیر انرژی ایران خودرو از همکاری این گروه صنعتی با صنعت برق برای تامین برق مورد نیاز شبکه در ساعات پیک خبرداد. به گفته مهندس مجید حیدری، این گروه صنعتی با […]

ایران خودرو به عنوان یکی از مصرف کنندگان بزرگ برق، در سه محور برای کاهش پیک بار شبکه ، با صنعت برق همکاری کرد.

مدیر انرژی ایران خودرو از همکاری این گروه صنعتی با صنعت برق برای تامین برق مورد نیاز شبکه در ساعات پیک خبرداد.

به گفته مهندس مجید حیدری، این گروه صنعتی با تغییر شیفت های کاری، خطوط تولید خود را در ساعات اوج بار تعطیل و به دیگر ساعات هایی که مصرف برق پایین تر است، منتقل کرد.
حیدری با اشاره به این که این تغییر شیفت در همه شرکت های وابسته به ایران خودرو انجام شده است، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، با نصب تایمر روی دستگاه های سرمایش،  این سیستم ها از ساعت ۱۲ تا پایان ساعت پیک، خاموش می شود.
به گفته مدیرانرژی ایران خودرو، همچنین این مجموعه صنعتی با راه اندازی مولد اضطراری به ظرفیت ۱۴ مگاوات، برق تولیدی آن را به شبکه تزریق می کند.
حیدری ادامه داد: در عین حال تعطیلات تابستانی  نیز از اواخر شهریور به اواخر تیرماه انتقال یافته است تا در کاهش پیک شبکه کمک نماید.
وی با اشاره به این که دیماند مصرفی این گروه ۶۰ مگاوات است، اظهارداشت: با مجموع اقدامات صورت گرفته، ۲۵ مگاوات از دیماند این گروه کاهش یافته است.