همزمان با هفته پدافند غیرعامل عملیات شستشوی مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ارکان در شهر بجنورد انجام شد

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان بجنورد با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل و همچنین کلیه تاسیسات و خصوصا شیرآلات قطع آنی، عملیات شستشوی مخزن 10 هزار مترمکعبی ارکان در راستای ارتقاء سطح کیفیت آب شرب شهروندان و افزایش ضریب اطمینان از سلامت و بهداشت آب انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی،  «غلامعلی باقری» اظهار داشت: هزمان با هفته پدافند غیرعامل و در راستای افزایش آمادگی پرسنل بخش بهره برداری امور آب و فاضلاب شهرستان بجنورد در مواقع بحران و همچنین با توجه به اهمیت کیفیت آب و ضرورت ارتقاء بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات، مخزن  آب شرب  ۱۰ هزار متر مکعبی شهر بجنورد  (معروف به مخزن ارکان) شستشو، گندزدایی و مجدداً در مدار بهره برداری قرار گرفت و در طول مدت شستشو هیچ گونه افت فشار و قطعی آب برای مشترکین ایجاد نگردید .

وی گفت: در این عملیات که بصورت یک مانور برگزار گردید از نیروهای آتش نشانی شهرستان بجنورد نیز کمک گرفته شد، ابتدا مخزن به طور کامل از آب تخلیه و پس از خارج کردن رسوبات ته نشین شده مخزن با فشار آب ماشین های آتش نشانی شستشو گردید و در نهایت گندزدایی گردید.

 

وی ادامه داد: مخازن ذخیره آب یکی از مهمترین تاسیسات به شمار می‌رود که در ذخیره و توزیع آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به لحاظ ارتقاء کیفیت طبق دستورالعمل‌های شرکت مهندسی به صورت سالانه باید مورد شستشو قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی  ارکان شهرستان بجنورد که به صورت دو مخزن ۵ هزار مترمکعبی دوقلو می باشد طی دو مرحله تخلیه، شستشو و گندزدایی می گردد.