همزمان با روز بزرگداشت شهدا، سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شد

همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با حضور سردار سید معین انجوی نژاد، مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران و حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نام سردار"شهید حاج قاسم سلیمانی " مزین شد.

در این مراسم مشاوراستاندار فارس در امور ایثارگران، یاد و خاطره سید الشهدا جبهه مقاومت، سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت. سید معین انجوی نژاد در خصوص ویژگی های بارز شهید سلیمانی گفت: اخلاص، فداکاری و مردمداری این شهید عزیز زبانزد همه دوستان و آشنایان بوده و شهادت ایشان ضربه سنگینی برای دوستان و مردم عزیزمان است.
در ادامه مراسم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در گرامیداشت  شهدای والامقام و بزرگداشت  روز شهدا، بر تجلیل و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تاکید کرد. حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، امنیت، آرامش و اقتدار امروزه نظام اسلامی را مرهون جان‌فشانی شهیدان دانست و افزود: باید همواره قدردان تلاش ها و مجاهدت های شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم چراکه تکریم و احترام این بزرگواران درواقع تکریم ارزش‌ها و نمادهای معنوی در جامعه است. وی اهتمام و پیگیری های دستگاه های اجرایی از جمله شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر را امری مهم و قابل تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: ما امروز مدیون ایثارگران هستیم و باید برای خدمت به این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
در بخش دیگری از این مراسم ، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏اند مرده مپندار بلکه زنده‏اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند» گفت: خداونددر این آیه می‌فرماید: شهدا زنده هستند؛ یعنی آنان چه به روح چه به جسم زنده هستند.
حمیدرضا جلایر، افزود:  شهیدان والا مقام در راه عهدی که با خداوند بسته بودند از تمام هستی خویش گذشتند و با این معامله برای همیشه جاودان شدند. وی یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و تصریح کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، الگوی کاملی از یک انسان ولایت‌پذیر، شجاع و متدین بود که نه تنها جای جای ایران اسلامی سال ها شاهد ایثار و فداکاری های او بود، بلکه کشورهای منطقه نیز اقدامات شجاعانه ایشان را در مبارزه با گروه های تروریستی هرگز از یاد نخواهند برد. جلایرخاطرنشان کرد: آنچه شهید سلیمانی را به عنوان سردار محبوب دل ها کرد، اخلاص، رشادت ها و فداکاری هایی بود که در دفاع از این آب و خاک و برای تثبیت اندیشه مقاومت در منطقه و در راه اسلام و ارزش‌های والای دینی انجام داد.سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ، در ادامه در تشریح اقدامات این شرکت جهت تبدیل وضعیت ایثارگران بیان داشت: تاکنون ۲۱۳ نفر دارای شرایط ایثارگری جهت تبدیل وضعیت بوده و برای ۱۲۵ نفر نیز ابلاغ صادر شده است. وی یادآورشد: جهت سایر متقاضیان نیز پس از طی مراحل و برخورداری از شرایط ، قانون تبدیل وضعیت اعمال خواهد شد.در ادامه این مراسم ، مجری امور فرهنگی، دینی و ایثارگران شرکت توانیر نیز از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در عرصه فعالیت های مربوط به امور ایثارگران ابراز خرسندی کرد و بر استمرار برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ایثارگران تاکید نمود. سید محسن وهابی، کسب موفقیت هایی متعدد در عرصه های مختلف در کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: ما به ‌عنوان خادمان خانواده‌های شاهد و ایثارگر بایستی تمام تلاش خود را به کار بریم تا با خدمت خالصانه و صادقانه، برطرف‌کننده مشکلات این قشر معظم جامعه باشیم.در بخشی دیگر از این مراسم ، از کتاب “وصال عاشقانه” که مجموعه ای از خاطرات و زندگی نامه های ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است رونمایی گردید و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از ایثارگران و فرزندان ایثارگر شرکت تجلیل به عمل آمد.لازم به ذکر است، مولودی خوانی در آستانه  نیمه شعبان، کاشت نهال در محوطه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به مناسبت روز شهدا از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.