مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان درهمایش تجلیل از فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی ها؛

همایش تجلیل از فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی

مهدی عظیمی موفقیت در حوزه آب و انرژی را به عنوان یکی از کارکردهای موفق به کارگیری درست روابط عمومی به عنوان اهرم اصلی و عمل گر پایه در کشور خواند.

به گزارش برقآب، همایش تجلیل از فعالین حوزه ارتباطات و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان روز یکشنبه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

در ادامه این برنامه مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه گذار دوره های حکمرانی مبتنی بر ابزار، در دوره های مختلف تاریخ از کشاورزی تا نظامی و صنعت به مرحله نوین در روزگار کنونی به نام حکمرانی مبتنی بر ابزار فناوری و اطلاعات ختم شده است؛ عنوان کرد:  خروجی این تحولات افزایش سرعت، دقت، شفافیت و تلاش برای رسیدن به رضایت مندی آحاد جامعه است.

مهدی عظیمی ادامه داد: در دوره کنونی و دهه های اخیر به طور مشخص با اصلاح تعریف ارتباطات باز می توان از آن در روابط دیپلماتیک و استفاده از دیپلماسی عمومی برای حل مسائل و مشکلات پیچیده و بسیار حیاتی بین ملت ها و کشورها استفاده نمود.

وی موفقیت در حوزه آب و انرژی را به عنوان یکی از کارکردهای موفق به کارگیری درست روابط عمومی به عنوان اهرم اصلی و عمل گر پایه در کشور خواند و گفت: موفقیت در مدیریت مصرف بهینه برق و صرفه جویی های سال گذشته در مدیریت کشور با توجه به محدودیت‌های جدی حوزه انرژی و همچنین موفقیت های به دست آمده سال گذشته در تامین آب شرب و کشاورزی و اقناع افکار عمومی و ذینفعان در حوزه مدیریت آب کشور با توجه به محدودیت‌های ناشی از خشکسالی های شدید اخیر و کمبود منابع آبی در کنار مهندسی علمی آب و برق کشور از جمله کارکردهای موفق به کارگیری درست روابط عمومی است.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: بر اساس آمار می توان به صورت قطعی ادعا کرد تفکر سازه ای و مهندسی علمی ابزار گرا به تنهایی پاسخگوی مطالبات مردم و ذینفعان در جامعه نیست از  این رو  ضرورت استفاده از رویکردهای نوین مبتنی بر شیوه های علوم ارتباطی و روابط عمومی با محوریت مشارکت پذیری در عرصه کشور اجتناب‌ناپذیر شده است.

عظیمی اهمیت توجه به  روابط عمومی و شناخت نیازها و تحولات اخیر آن در دنیا و داخل کشور  را امری بدیهی عنوان کرد و تصریح نمود: لازم است مدیران ارشد کشور فارغ از هر برهه، تاریخ و محل نگاه های نوع اول و سنتی که عموما حاصل برداشت های پیشین از کارکردهای روابط عمومی بوده است را پوست انداری نموده و متناسب با اقتضائات روز دنیا و کشور یک نگاه جدید را برای ماندگاری و موفقیت سازمان ها از کارکرد روابط عمومی ها تعریف و به کار گیرند.

وی ادامه داد:  ضرورت دارد سیاست گذار کلان و مدیران روابط عمومی ها با باز تعریف ساختار و برنامه ها اعم از راهبردی و اجرایی در درون تشکیلات خود با هدف تاثیر بیش از پیش بر کیفیت عملکرد دستگاه ها، مدیران کلان را در به کارگیری هرچه بیشتر از این ظرفیت یاری نمایند.