به میزبانی امور توزیع برق لنگرود برگزار شد:

همایش آموزشی ایمنی برای سیمبانان حوزه امورهای توزیع برق شرق گیلان

با حضور محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان، جمعی از معاونین و مدیران بهمراه سیمبانان حوزه امورهای توزیع برق شرق گیلان، همایش آموزشی ایمنی برگزار شد.

در این همایش مهدیزاده ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش اظهار داشت:  از شما همکاران با خدمات بی منت، که امسال بهترین تابستان را برای مردم رقم زدید تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: مباحث ایمنی بسیارگسترده است لذا لازم است الزامات اولیه ایمنی برای همیشه در ذهن کلیه همکاران نقش ببندد و پیشنهاد می شود خود سیمبانان نقش مهمی در برگزاری همایش داشته باشند و از وجود آنها در مباحث فنی استفاده شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مراقبت و تذکر دادن به همدیگر، هوشیاری و هوشمندی لازم، دخیل نمودن تجربیات در کار، شناخت شبکه و تجربه دانش کار ؛ ۵ محور اساسی در ایمنی هستند که در صورت رعایت آنها هیچ حادثه ای نخواهیم داشت.

مهدیزاده تاکید کرد: منابع انسانی مهم ترین سرمایه های یک شرکت هستند و ضروری است حوادث تلخ گذشته  مورد توجه همه همکاران قرار گرفته و در جلسات ایمنی توسط برقکاران تجزیه و تحلیل گردد و پیشنهادات و نظرات افراد در اختیار امورهای دیگر قرار گیرد.

در ادامه علی اکبر جوهری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ ضمن تشکر از همکاران و سیمبانان در خصوص تعمیرات و طرح تاب آوری برای مقابله با بحران احتمالی در زمستان گفت: برگزاری اینگونه همایش ها باعث افزایش آگاهی و آموزش و فرهنگ ایمنی و بالا رفتن سطح ایمنی در همکاران می شود.

وی افزود: وظیفه ما مدیران فقط تهیه تجهیزات و لوازم ایمنی نیست بلکه ایجاد فرهنگ، ارزش گذاری و نهادینه کردن آن است و ارزش ها شامل رفتارهایی مودبانه (مردم، همکار، مافوق، زیر دست)، هنرمندانه (اداره امور، طراحی فعالیت ها و اجرای کارها) و عاقلانه (در تمام کارها عاقلانه رفتار کنیم) که به حادثه منجر نشود.

 همچنین سیدمحمدعلی میری نرگسی قائم مقام اجرایی در امور شهرستانها در این همایش آموزشی گفت: غرور، تکبر و رخوت که در اکثر حوادث نقش مهمی را بازی می کنند، باید توسط افراد کنترل شود.

وی افزود: ایمنی حین کار ضامن اثر بخشی و مستمر بودن کار است و ایمنی بر کار ضرورت دارد و واضح است که عادتهای خوب نتایج خوب و عادت های بد نتایج بد به همراه دارند که حضرت علی (ع)می فرمایند که عادتهای خوب، شخصیت ما را شکل می دهند، بنابراین دقت در کار و رعایت نکات ایمنی درکار باید درونی و تبدیل به عادت همه همکاران عملیاتی ما شود.

بهروز عادلی معاون منابع انسانی شرکت ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش گفت:  اهمیت بعد انگیزشی، روحی و روانی ، تعامل و امنیت شغلی بر کسی پوشیده نیست ولی اکثریت این مسائل فراشرکتی بوده و تصمیم گیری در خصوص آن از عهده شرکت خارج می باشد ولی با این وجود شرکت تمام تلاش خود در جهت این یکسان سازی را انجام می دهد.

در  ادامه مدرسین گودرزی و ابوالقاسمی در خصوص محورهای همایش به ارائه توضیحات پرداختند و در پایان به ۷ نفر از همکاران که در مسابقه طرح شده شرکت کرده بودند به قید قرعه  جوایزی اهدا شد.