هشدار وقوع سیلاب در پایاب سدهای استان کردستان

باتوجه‌به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها محتمل است.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ باتوجه‌به هشدارهای سازمان هواشناسی و  ماهیت فصل و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش رو؛ وقوع سیلاب در رودخانه های استان خاصه پایاب سدها، بسیار محتمل می‌باشد. و کم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار به دنبال داشته باشد.

لذا به اطلاع عموم مردم استان کردستان می‌رساند، هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است. از عبور و حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها و مخازن سدهای استان امتناع و باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی تمهیدات جدی را بکار گیرند؛ همچنین مقتضی است هم استانی‌های گرامی و گردشگران از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پایین دست سدها در چند روز آینده به طور جدی پرهیز نموده تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر سیلاب‌های احتمالی و خطرات دیگر پیشگیری بعمل آید.

به گفته رفیعی کارشناس هواشناسی، در استان کردستان و چندین استان دیگر هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

رفیعی در این باره گفت: بارش ها در این استانها شدت خواهد گرفت و مخاطراتی به همراه خواهد داشت.

برای همین بهتر است نکات ایمنی جدی گرفته شود. این هشدار برای روزهای دوشنبه الی چهارشنبه از سوی سازمان هواشناسی صادر شده است.

انتهای پیام/