هشتمین نیروگاه گازی توزیع برق شیراز به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: هشتمین  نیروگاه گازی مقیاس کوچک و توسط بخش خصوصی در شهرستان مرودشت، وارد مدار بهره برداری شد. مهندس جلال زراعت پیشه با بیان اینکه بهار ۱۴۰۰، در واقع بهار خدمت رسانی شرکت توزیع نیروی برق شیراز بود، گفت: در نخستین هفته از پویش الف ب ایران صنعت […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: هشتمین  نیروگاه گازی مقیاس کوچک و توسط بخش خصوصی در شهرستان مرودشت، وارد مدار بهره برداری شد.
مهندس جلال زراعت پیشه با بیان اینکه بهار ۱۴۰۰، در واقع بهار خدمت رسانی شرکت توزیع نیروی برق شیراز بود، گفت: در نخستین هفته از پویش الف ب ایران صنعت برق، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه این شرکت با دستور وزیر محترم نیرو، افتتاح شد.
زراعت پیشه با یادآوری یکی از طرح های مهم افتتاح شده در قالب این پویش، نیروگاه مولد مقیاس کوچک گازی رجاآباد شهرستان مرودشت بود، گفت: برای احداث و افتتاح این نیروگاه ۳۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
او خاطرنشان کرد: این نیروگاه یک مولد مقیاس کوچک گازی ۴ مگاواتی است که در فاز اول، ۲ مگاوات از آن به بهره برداری رسید و وارد مدار تولید برق شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه بخش اعظمی از برق مورد نیاز شهرستان مرودشت، برای تولید محصولات کشاورزی و صنعتی، مصرف می شود، گفت: وارد مدار شدن این نیروگاه، در شرایط کنونی ما را در پایداری شبکه و تامین برق مطمئن و پایدار یاری خواهد کرد.
وی با اشاره به تلاش این شرکت برای تسهیل در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت برق، گفت: ایجاد نیروگاههای مقیاس کوچک با رویکرد تولید همزمان برق وحرارت می تواند منجر به افزایش راندمان موثر نیروگاه و کاهش هزینه های تولید برق شده و ضمن تامین نیاز بخشهای مختلف خصوصا صنعت و کشاورزی، در ارتقاء توان تولید نیزتاثیرگذار باشد.
زراعت پیشه با تاکید براینکه، مانع زدایی در مسیر تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان، امسال بیش از سالهای گذشته و با هدف تحقق شعار سال تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری مد نظر قرار دارد، گفت: برق یکی از زیرساختهای اساسی در حوزه تولید و ارتقاء اتکا به توان داخلی است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: نیروگاههای تولیدپراکنده بخصوص نیروگاههای تجدیدپذیر نقش موثری برکاهش گازهای گلخانه ای، کاهش تلفات بخصوص در بخش توزیع برق،اصلاح پروفایل ولتاژ ، پدافندغیرعامل وایجاد وبهبود اشتغال ایفا میکند.