نیاز مصرف برق استان مرکزی در تابستان امسال به ۱۳۵۰ مگاوات خواهد رسید

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: نیاز مصرف برق استان مرکزی در تابستان امسال به 1350 مگاوات خواهد رسید.

مهندس محمود محمودی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در روزهای پیش رو، مصرف بهینه برق یک ضرورت است که مشترکان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف برق در فصل گرم استان مرکزی ۱۳۵۰مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد خواهد داشت،افزود: برای عبور از شرایط اوج مصرف بدون خاموشی ، مدیریت مصرف این انرژی حیاتی بسیار ضروری است.

مهندس محمودی بیان کرد:خشکسالی هوا ، رشد نا متعارف مصرف برق به دلیل گرمای زودرس و فعالیت مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور ،
ناترازی تولید و مصرف را به وجود آورده است.

وی گفت:نیاز مصرف برق در تابستان امسال در کشور به ۷۰ هزار مگاوات خواهد رسید که این میزان نسبت به پیک سال گذشته ۴.۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مهندس محمودی بابیان اینکه در سال گذشته باهمکاری صنایع ، کشاورزان وادارات۱۱۲مگاوات پیک بار صرفه جویی و بیش از ۳۴۹ میلیارد ریال پاداش به مشترکین همکار پرداخت شده است،افزود: در استان مرکزی تاکنون با بیش از  ۷هزار  مشترک دیماندی صنعتی و کشاورزی به منظور همکاری در برنامه‌های پیک بار تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی اظهار داشت :تمام ظرفیت های موجود را به کار خواهیم گرفت که عبور  موفق آمیزی  در زمان اوج بار مصرف برق در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.