نگهداری از سیفونهای فاضلاب بر عهده مشترک می باشد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: نگهداری و شستشوی سیفون فاضلاب متصل به شبکه جمع آوری فاضلاب به صورت مستمر از پس زدگی فاضلاب جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مهندس “جمشید حسن بیگی ” اظهار داشت: مشترک باید هرماه با برداشتن دریچه سیفون و با فشار شیلنگ آب اقدام به شستشوی داخل سیفون نموده تا احتمال گرفتگی سیفون کمتر شود و همچنین از ورود اجسام خارجی به آن جلوگیری نماید زیرا این امر موجب گرفتگی و در نهایت پس زدگی فاضلاب به منزل مشترک خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: بعد از نصب سیفون فاضلاب و بهره برداری از آن ؛ مشترک مسئول نگهداری از آن می باشد و هرگونه دست کاری در سیفون و اتصالات مربوط به آن ممنوع بوده و در صورت انجام، مرتکب مشمول پرداخت هزینه های مربوطه خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ریختن زباله و اجسام جامد ،روغن و مواد شیمیایی داخل شبکه جمع‌آوری موجب گرفتگی و باعث اختلال درشبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب می شود و در صورت بروز مشکل تمام هزینه‌های حفاری و رفع انسداد بر عهده مشترک خواهد بود.

وی با بیان اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری به منظور دفع فاضلاب خانگی طراحی شده ‌است، خاطرنشان کرد: اتصال آب باران، به شبکه جمع‌آوری فاضلاب غیرمجاز بوده و عمده موارد پس زدگی فاضلاب در مواقع بارندگی ناشی از اتصال آب باران مشترکین به سیستم فاضلاب شهری و یا هدایت آبهای جمع شده در معابر به منهولهای فاضلاب شهری می باشد و در صورت مشاهده اتصال آب باران به سیستم فاضلاب شهری ، مشترک مشمول جریمه‌ نیز خواهد شد.