وزیر نیرو در مراسم افتتاح افتتاح آبرسانی به شهر آبیک:

نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شده است

وزیر نیرو گفت: با اجرای نهضت آبرسانی به 10 هزار روستای کشور کام مردم را از خدمات نظام در دولت سیزدهم شیرین می‌کنیم.
“علی اکبر محرابیان” امروز شنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر آبیک گفت: برای تامین آب شرب بهداشتی رسالت سنگینی داریم و در برخی مناطق با تاکید رئیس جمهورو حمایت نمایندگان مجلس که با تامین ردیف بودجه سنگ تمام گذاشتتد با تعریف پروژه‌های کلان توانستیم اقدامات موثری انجام دهیم.
وی بیان کرد: در اجرای طرح آبرسانی به روستاها نهضت جهادی راه افتاده و در یک اقدام انقلابی و بسیج امکانات با مشارکت بسیج و سپاه و نهادهای مختلف و پیمانکاران بخش خصوصی، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در مدت ۳۰ ماه عملیاتی خواهد شد.‌
وزیر نیرو تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۳۰۰ شهر کشور در تنش آبی بودند که با اجرای طرح‌های مختلف ساخت تصفیه‌خانه، حفر چاه و خط انتقال این تعداد را کاهش داده‌ایم.
محرابیان بیان کرد: در حال حاضر ۵۶۰ پروژه آبرسانی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسیده و طرح های متعدد دیگری نیز در دست اجراست.

افتتاح طرح‌های عمرانی تا پایان دولت سیزدهم
وزیر نیرو اظهار داشت: امروز کلان پروژه‌های متعددی در کشور در حال اجراست و هرچقدر بتوانیم از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم تا خواسته مردم در این زمینه تامین شود.
محرابیان افزود: امروز در خوزستان، همدان، کردستان، سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگی در حال اجراست و در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید و کام مردم شیرین می‌شود.
وی گفت: همه توان و امکانات خود را بسیج خواهیم کرد تا در یک دوره زمانی کوتاه به همه درخواست‌های مردم در تامین آب شرب پاسخ دهیم.

آبرسانی به ۱۴ شهر استان قزوین به‌سرعت کلید می‌خورد
وزیر نیرو خبر مسرت بخش دیگری به مردم استان داد و گفت: از صبوری مردم آبیک که سال‌ها منتظر آب
شرب گوارا بودند سپاسگزاریم و از تیم مدیریتی استان بویژه استاندار، نمایندگان استان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین که با تلاش جهادی طرح آبرسانی به آبیک را به‌موقع به سرانجام رساندند تا کام مردم شیرین شود تشکر می‌کنیم.
محرابیان افزود: اعتقاد دارم کام مردم زمانی شیرین می‌شود که در کنار مردم آبیک سایر مردم استان قزوین نیز از آب گوارا برخوردار شوند.
وزیر نیرو گفت: به دلیل اهمیت موضوع تاکید می کنیم در مورد فاز دوم طرح و انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای مسیر، مرحله مناقصه برگزار شود و اگر به روش تامین مالی و بخش خصوصی برنده مناسب داشتیم عملیات اجرایی به‌سرعت آغاز شود.
وی اظهار داشت: اگر بخش خصوصی انتخاب نشد  آمادگی داریم با اعتبارات دولتی بلافاصله کار فاز دوم نیز آغاز شود تا در همین دولت کام مردم استان  از اجرای این طرح مهم شیرین شود.
محرابیان بیان کرد: از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان انتظار دارم تلاش کنند تا آبگیری سد بالاخانلو در سال جاری انجام شده و عملیات اجرای خط انتقال و تصفیه‌خانه به‌سرعت تکمیل شود.
تا بتوانیم در این دولت موضوع آب شرب استان را به نقطه قابل قبولی برسانیم.
وی افزود: در خصوص انتقال آب رودخانه الموت مطالعات انجام شده و پیگیر هستیم تا این خواسته بحق مردم نیز اجابت شود.
وزیر نیرو بیان کرد: خو شبختانه در سفر ریاست جمهور با تاکید ایشان توانستیم اعتبا رات بیشتری را تزریق کنیم و مساعدت رئیس جمهور به سرعت بخشیدن در کار منجر شد و امسال برنامه داریم آب منطقه زیاران هم تامین شود.
در مراسم افتتاح آبرسانی به شهرستان آبیک، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی، فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رجحانی معاون عمرانی، ملکی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، مدیران صنعت آب و برق و فتوحی فرماندار آبیک نیز حضور داشتند.