نمونه‌برداری مستمر از منابع تولید،مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از نمونه‌برداری و پایش مستمر کیفیت آب در منابع تامین،مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب در این استان خبر داد.

نمونه‌برداری مستمر از منابع تولید،مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب در خراسان شمالی

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان خراسان شمالی؛ رضا نعیمی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی مجموعا ۱۷ آزمایشگاه پایش کیفی آب و فاضلاب در سطح استان دارد که بخش فیزیکی و شیمیایی آزمایشگاه مرکزی این شرکت در آزمون مهارت کشوری سال ۱۴۰۲ که تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران و براساس ISOIEC17043 انجام می شود جزء ۳ شرکت برتر در بین ۴۰ شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شد .
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اطمینان از سلامت آب در بخش شهری و روستایی، بیش از ۳۷۰۰۰۰ آزمون کلرسنجی و کدورت سنجی انجام شده و ۱۵۰۰۰ نمونه باکتریولوژی،۵۰۰نمونه بیولوژی ، ۳۶۰۰نمونه فیزیکی شیمیایی و۱۱۵نمونه فلزات سنگین از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب در آزمایشگاههای پایش کیفی آب استان مورد آزمون قرار گرفته و نتایج آن در سامانه ی کشوری مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS) ثبت شده است.
نعیمی افزود: در این شرکت به‌منظور اطمینان از سلامت آب شرب و مطلوبیت پارامترهای کیفی آب برنامه گشت بهداشتی آّب در سطح استان اجرا می شود.
در همین راستا در سال گذشته، ٨۴ تن پودر پرکلرین و۵١ تن گاز کلر، جمعا به مبلغ ٧ میلیارد تومان خریداری شده است.