نمایش موزیکال «قصه های عمه بلور»

نمایش موزیکال «قصه های عمه بلور» در روزهای سرد پاییز 1402 گرمابخش دل ها و هدیه دهنده لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان شد.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، «قصه های عمه بلور» اثری با موضوع فرهنگ سازی در راستای صرفه جویی و ارتقای فرهنگ مصرف آب در کودکان است که با حرکات نمایشی و موزیکال به این محتوا می پردازد. این نمایش شاد و موزیکال به تهیه کنندگی و کارگردانی فهیمه فردین در شهر های دماوند، رودهن ، بومهن و پردیس به روی صحنه رفت.
نگاه خلاقانه هنرمندان این اثر برای پرداختی متفاوت به موضوع آب باعث شد که سالن های نمایش هماهنگ شده از سوی آبفای شرق برای اجرای نمایش یاد شده بیش از پیش شلوغ و دانش آموزان مشتاقانه به تماشای آن بنشینند.
فهیمه فردین، تهیه کننده و کارگردان این نمایش با اشاره به استقبال کودکان گفت: «این نمایش با استقبال گرم کودکان و نوجوانان همراه بوده که حضور شادی بخش شان باعث انرژی بخشی به گروه شد.
نمایش «قصه های عمه بلور» با اشعار زیبای هستی گودرزی روایتگر قصه زندگی دو خواهر به نام های باران و بهار است که در شیوه مصرف آب با یکدیگر اختلاف نظر دارند؛ باران به دلیل سن کم تر در مصرف بهینه آب دقت نمی کند و همین مسئله باعث می شود در روزی که برای دیدار عمه بلور راهی خانه وی می شوند با قطع اب مواجه شوند.این اختلاف بر سر مصرف آب در خط روایی نمایش به اندازه ای بالا می گیرد که باران را دچار رویارویی با کابوس در هنگام خواب می کند. در پایان با نصیحت های قطره مهربان به اشتباهات خود پی برده و با روش های صحیح مصرف آب آشنا می شود و از این پس به خود قول می دهد که دیگر هیچ وقت موجب هدررفت آب نشود.
برای برگزاری این تئاتر، گروه نمایشی صافات با همکاری دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای شرق استان تهران این اثر دیدنی را خلق کرده است.
سیداحمد حسینی مدیر روابط عمومی آبفای شرق استان تهران در خصوص این نمایش که همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب اجرا شد،گفت: «وظیفه هنرهای نمایشی برای کودکان، آموزش و تعامل با آنان و بالا بردن سطح آگاهی آنان در مورد مسائل پیرامونی آنهاست که تا حدودی با این نمایش به این مهم دست یافته ایم.»
وی درباره نقطه قوت نمایش «قصه های عمه بلور» گفت: «تلفیق مباحث آموزشی به همراه حرکات موزیکال تاثیرپذیری خوبی در کودکان و نوجوانان و همچنین مسئولان ادارات آموزش و پرورش و معلمان داشته است.»