نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آبفا سیستان و بلوچستان آغاز شد

همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه علمی، پژوهشی و فناورانه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه که صبح امروز یازدهم آذرماه آغاز و میزبان استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان بود، محصولات فناورانه و دستاوردهای پژوهشی در حوزه آب و فاضلاب از جمله ربات ویدئومتری یا بازرسی شبکه فاضلاب، پکیج نوین تصفیه فاضلاب بهداشتی شهر کنارک با بهترین کیفیت پساب خروجی و فراتر از استانداردهای سازمان محیط زیست و دستگاه دیجیتال قابل حمل تست کنتور معرفی شد.

همچنین ۱۲ پروژه‌ تحقیقاتی شرکت شامل، مطالعه مکانیزم تولید آب شیرین به روش یون‌زدایی خازنی جهت بهبود عملکرد، تأثیر ریزگردها در تصفیه آب و اثر آن بر تاسیسات تصفیه‌خانه آب سیستان و ارائه راهکار مناسب جهت جلوگیری از خسارات، و بررسی و ارائه راهکار اقتصادی حذف کلر و سدیم از آب‌های لب شور استان و … ارائه شد.

نمایشگاه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان به مدت ۳ روز در محل پارک علم و فناوری شهر زاهدان دایر و از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۳ میزبان عموم مردم است.