مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف کلیدی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در دیدار با سرپرست صدا و سیمای مرکز سمنان بیان کرد: نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش شیوه های مدیریت مصرف برق کلیدی است.

سید محمد حسینی نژاد ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند واحدهای مختلف صدا و سیمای مرکز سمنان در زمینه همکاری و همراهی با شرکت توزیع برق برای امر اطلاع رسانی گفت: آگاهی بخشی به مردم و آشنا نمودن آنان به شرایط موجود و ناترازی که در بخش تولید و مصرف وجود دارد، قطعاً در بخش مدیریت مصرف اثرگذار است.

وی با عنوان این که استفاده از ظرفیت گویندگان و تهیه کنندگان برنامه ها برای موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف بسیار رهگشاست افزود: هماهنگی برای پخش گزارشهای میدانی از وضعیت برق و میزان مشارکت بخشهای مختلف برای کاهش مصرف و حضور کارشناسان این شرکت در برنامه های خانواده محور صدا و سیمای مرکز سمنان، از جمله انتظارات این شرکت برای بهره مندی از رسانه ملی جهت گذر از پیک بار تابستان سال جاری به شمار می رود.

حسینی نژاد به پخش کلیپ های کوتاه آموزشی و زیرنویس های بدون آرم درخصوص میزان مصرف روزانه و تشویق مردم به مدیریت مصرف اشاره نمود و اضافه کرد: برگزاری نشست های تخصصی گفت و گو محور درخصوص مسائل صنعت برق و مردم و اجرای مسابقات سراسری مدیریت مصرف و همچنین ارتباط زنده تلفنی روزانه در برنامه رادیویی صبح بخیر قومس با مرکز دیسپاچینگ این شرکت برای ارائه وضعیت مصرف برق استان، برخی دیگر از اقداماتی است که می توان در راستای اقناع سازی مردمی و آموزش و فرهنگ سازی اجرایی شوند.

سرپرست صدا و سیمای مرکز سمنان با بیان این که حوزه انرژی به ویژه برق بسیار مهم است اظهار کرد: در حوزه رسانه استان، این مرکز آمادگی دارد برای فرهنگ سازی و ترویج مدیریت مصرف برق، نهایت همکاری را به عمل آورد.

عبدالرضا دهرویه با اشاره به این که مردم استان در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه مدیریت مصرف برق سرآمد هستند تصریح کرد: با وجود فرهنگ غنی و والای مردم استان، فرهنگ سازی در این زمینه راحت تر انجام می شود.

وی با عنوان این که یک بخش کار و مهم آن است که آستانه تحمل مردم را در برخی از بحرانها افزایش دهیم یادآور شد: وقتی مشکلی پیش می آید، مردم همراهی خوبی برای گذر از آن مشکل دارند و این بخش، همراهی جمعی را می طلبد.

در ادامه این نشست معاونین رادیو، خبر، سیما و فضای مجازی صدا و سیمای مرکز سمنان نقطه نظرها و پیشنهادهایی شامل؛ تهیه ماتریس جامع برای انتقال مطالب به مخاطبین، تحقق برنامه های مشارکتی، معرفی برخی سوژه ها و الگوهای مصرف صحیح برق، استفاده از ظرفیت برنامه های پرسمان، گفتمان هفته و تولید محتوی برای جشنواره و پویش جهت فضای مجازی را ارائه نموده تا با تعامل دو دستگاه برنامه های موردنظر به نحوی شایسته اجرایی شوند.