شبکه آبیاری هندیجان دارای نقشه جامع شد!

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی از تهیه نقشه جامع تاسیسات و اراضی شبکه آبیاری هندیجان خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی، با اعلام این خبر افز.د: تهیه نقشه جامع، دقیق همراه با بانک اطلاعاتی چند سالی است به عنوان موضوعی مهم در این شرکت هدف گذاری شده و پس از چند ماه تلاش و جمع آوری اطلاعات این مهم در شبکه آبیاری هندیجان به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در این نقشه همه تاسیسات، کانال ها، دریچه ها، پل ها، سیفون‌ها، سرریزها و دیگر تاسیسات بصورت گرافیکی UTM دار پیاده سازی شده که باعث سهولت دسترسی به اطلاعات جامعی در کل تاسیسات و شبکه ها می‌شود.

احمدیان‌پور عنوان کرد: شرکت آبیاری زهره و جراحی با پوشش شبکه آبیاری پنج شهرستان رامشیر، رامهرمز، شادگان، امیدیه و هندیجان شرکتی منحصر به فرد از لحاظ پراکندگی مناطق تحت پوشش است که تهیه نقشه باعث کاهش هزینه، بالا رفتن دقت و کمک به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آب خواهد شد.

گفتنی است، در این عملیات سه ماهه، سه نفر از متخصصین حوضه GIS و نقشه‌برداری این شرکت در تدوین وترسیم نقشه مذکور فعالیت کردند.