معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبرداد:

نصب۳۰ هزار  دستگاه کنتور هوشمند فهام در استان فارس

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3304دستگاه کنتور هوشمند فهام در بخش مشترکان دیماندی این استان با هدف مدیریت مصرف و قرائت از راه دور نصب شده است. مهدی طالبی، افزود: تاکنون برای 28735مشترک دیماندی محدوده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، کنتورهای هوشمند فهام نصب  شده است که امیدواریم این تعداد تا پایان سال جاری به 30 هزارکنتور برسد.

وی خاطرنشان کرد: کنتورهای هوشمند به عنوان راهی برای رصد میزان مصرف مشترکان، برای بیش از ۸۱ درصد از مشترکان دیماندی و برای ۱۰۰درصد از مشترکان کشاورزی نصب و راه اندازی شده و در آینده نزدیک کنتورهای هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا مدیریت بار و متعادل‌سازی مصرف برق استان به صورت کامل، تحقق یابد.

این مقام مسئول، متعادل سازی مصرف، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، رصد دقیق میزان مصرف برق مشترکان را  از جمله مزیت های نصب کنتورهای هوشمند برشمرد و بیان داشت: کنتورهای فهام به ‌صورت آنلاین کار قرائت و کنترل پذیری انشعاب برق مشترکان را انجام داده و سبب ارتقای بهره ‌وری و کاهش تلفات انرژی می شوند.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری نیزدر ادامه  نصب کنتورهای هوشمند فهام را از جمله اقدامات موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و وکنترل بار شبکه برق  دانست و گفت: با توجه به ابلاغ بند ” د” تبصره ۱۵ قانون بودجه ، شرکت توانیر به صورت گسترده عملیات تبدیل کنتورهای مکانیکی و دیجیتالی به کنتورهای هوشمند فهام را آغاز نموده است و پیش بینی می شود ظرف چند سال آینده کلیه کنتورهای برق موجود در کشور به کنتور فهام تبدیل گردد.

عبدالرضا اکبری ،رویت پذیری و کنترل پذیری کنتورهای برق مشترکان را از جمله اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح همچنین می تواند مزیت هایی چون: کاهش هزینه های قرائت و توزیع، کنترل بار مشترکان پرمصرف و کاهش خاموشی های ناشی از کمبود تولید نیرو را در پی داشته باشد.