نصب و راه‌اندازی ترانس ۲۳۰/۳۳ کیلوولت پست شوش‎‎

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ترانس حادثه دیده پست 230 به 33 کیلوولت اصلی شوش در کمتر از 10 روز جایگزین و وارد مدار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: ترانس ۵۰ مگاولت آمپری پست برق  ۲۳۰ کیلوولت اصلی شوش که در اثر انفجار در بوشینگ ورودی آن دچار آتش‌سوزی و از مدار خارج شده بود در کمتر از ۱۰ روز با یک ترانس جدید تعویض و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه پست برق اصلی شوش ۱۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، افزود: با خروج یکی از ترانس‌های این پست از مدار بلافاصله بار آن به سایر پست‌های منطقه منتقل و از خاموشی جلوگیری به عمل آمد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: علی‌رغم گرمای شدید و رطوبت بالای هوا با هماهنگی سایر واحدها در مدت زمان ۹ روز ترانس حادثه دیده جمع‌آوری و یک ترانس جدید ۵۰ مگاولت آمپری از اهواز به شوش منتقل و در پست نصب و راه‌اندازی شد.

بلادی موسوی اضافه کرد: پست ۲۳۰ کیلوولت اصلی شوش در حال حاضر با تمام ظرفیت در مدار است و بخشی از بار منطقه را تامین می‌کند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.