نصب انشعاب آب در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نصب 272 فقره انشعاب آب و 260 فقره انشعاب فاضلاب برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان خبر داد.

نصب انشعاب آب در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان همدان، به گزارش برقاب، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهار کرد: تاکنون ۵۱ پروژه نهضت ملی مسکن در ۳۲ شهر از طرف اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای ما تعریف شده که شامل ۶۰ هزار و ۴۴۶ واحد است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه برآورد ریالی ما برای ایجاد و احداث تاسیسات نصب انشعاب آب و فاضلاب این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال است، مطرح کرد: بر اساس توافق‌های صورت گرفته و مصوبه شورای عالی مسکن کشور، منابع مالی این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی وزارت نیرو، صندوق ملی مسکن و سازمان برنامه و بودجه، تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شده است، ادامه داد: توافقنامه سه جانبه بین دستگاه‌های مذکور نوشته شده و در حال انعقاد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان دررابطه با تأسیسات مورد نیاز در این پروژه‌ها، عنوان کرد: ۲۷۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۷۳ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۲۰ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب، هشت باب مخزن با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب و هشت ایستگاه پمپاژ، تأسیسات مورد نیاز ما برای اجرای تعهداتمان در این پروژه‌هاست.