در مجموعه فرهنگی ورزشی آبفای مشهد

نشست هم اندیشی مدیران و مربیان کانون پرورش فکری با موضوع آب

نشست هم اندیشی مدیران و مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مشهد با موضوع اهمیت و بحران آب در مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، نشست هم اندیشی مدیران و مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مشهد با موضوع اهمیت و بحران آب در مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی به ۶۰ نفر از مدیران و مربیان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مشهد در قالب کارگاه های مختلف، آموزش های لازم در خصوص وضعیت آبی شهرستان مشهد، چگونگی تأمین آب و شرایط بحرانی آن و نیز روش های مدیریت مصرف بهینه ارائه شد.

همچنین در این مراسم قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان مشهد اظهار کرد: خشکسالی های اخیر موجب کاهش شدید منابع آبی شده به گونه ای که حجم ذخایر سدهای تامین کننده آب مشهد به زیر ۱۰ درصد رسیده است. مهندس سید محمد محمودی هاشمی بیان کرد: پروژه های تأمین آب از سوی این شرکت با جدیت در حال انجام است و امیدواریم با همراهی شهروندان عزیز و اهتمام در مدیریت مصرف از شرایط بحرانی خصوصا در تابستان پیش رو گذر کنیم.

وی فرهنگسازی در زمینه اهمیت آب و مدیریت مصرف و نیز آگاهی بخشی در خصوص بحران کم آبی را یکی از مهم ترین اولویت های اجتماعی بیان کرد و  افزود: شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکنون با دستگاه های مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، حوزه های علمیه و در حال حاضر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وارد همکاری های دوجانبه شده تا در زمینه فرهنگسازی و اطلاع رسانی هرچه بهتر و  بیشتر به اقشار مختلف جامعه گام عملی برداشته شود.

مهندس محمودی هاشمی توجه به موضوعات مربوط به آب و مدیریت مصرف را توسط مدیران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار شد و بر تولید محتوای لازم در این خصوص تاکید کرد. همچنین در این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با بیان اینکه آب عنصری حیات بخش و دلیل بر زنده بودن است گفت: آب به عنوان مایه حیات از دیرباز در فرهنگ ایرانی بسیار مهم و محترم شمرده شده و کتیبه های باستانی با موضوع آب و خشکسالی وجود دارد که نشان از اهمیت آن در بین گذشتگان بوده است.

ابراهیم زره ساز همچنین به نقش ویژه آب در فرهنگ دینی و آیینی مردم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر باید موضوع آب، کم آبی و فرهنگ مصرف بهینه یکی از مهم ترین دغدغه های عرفی، شرعی و اخلاقی همه مردم باشد که در این خصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز حضور فعال در این زمینه را وظیفه خود می داند و با تکیه بر دانش نیروهای متخصص، متعهد و خلاق اقدام به فعالیت های متنوع با محوریت آب خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به قشر کودک و نوجوان با استفاده از قصه، عروسک، چیستان، لالایی، موسیقی، نقاشی و سایر هنرهای گوناگون، راه اندازی پویش ها و رویدادهای مناسب محتوایی، بسیار موثر خواهد بود.