در راستای امنیت و پایداری شبکه برق انجام شد:

نشست هم اندیشی برق اهواز با پلیس پیشگیری خوزستان جهت گذر از پیک بار ۱۴۰۱

مدیرعامل برق اهواز در نشست هم اندیشی با پلیس پیشگیری خوزستان جهت گذر از پیک بار تابستان 1401 گفت: مقوله پایداری شبکه برق یکی از مهمترین ضروریات زندگی می باشد که استمرار خدمات رسانی وابسته به ایجاد امنیت توسط نیروهای جان برکف انتظامی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز مدیرعامل دردیدار با روئیس پلیس پیشگیری خوزستان به منظور گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در عرصه های مختلف گفت: مقوله پایداری شبکه برق یکی از مهمترین ضروریات زندگی امروزه می باشد که استمرار خدمات رسانی با تعامل حراست سازمان برق و نیروهای جان برکف انتظامی پایدار خواهد ماند.
عبدالحمیدعباس شیاری افزود: نیروی انتظامی نیز مانند شرکت برق ارتباط مستقیمی با زندگی، رفاه و آسایش مردم دارد و همانگونه که ما وظیفه تامین انرژی الکتریکی را برای رفاه مردم داریم صیانت از تامین آن مرهون زحمات تک تک پرسنل شریف نیروی انتظامی در شهرها و روستا می باشد.
وی در ادامه افزود: استانهای دیگر نسبت به منطقه ما بدلیل شرایط آب و هوائی مزیتهایی دارند ولی کلانشهر اهواز بعضاگرمترین نقطه دنیا شناخته می شود که بخاطر این موضوع، بعد از تهران، جز پر مصرف ترین شهرهای کشور به حساب آمده و قطعا کار درشرایط آب و هوائی، در منطقه ما بسیار دشوار بوده که همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق کلانشهر اهواز با از خود گذشتگی این وظیفه مهم را انجام می دهند.
شیاری خاطر نشان کرد: کلانشهر اهواز در کشور مشکلات خاص خودش را دارد که یکی از این مشکلات استفاده غیرمجاز از برق می باشدکه طی سالهای اخیر در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در جمع آوری برقهای غیر مجاز و بکارگیری تجهیزات جدید صورت گرفته و کنترل پذیری شبکه افزایش قابل توجه یافته اما موارد غیرمجاز غیر مشهود بعضا مشهود در حاشیه شهر همچنان مورد استفاده قرار می گیرد که برخورد با آن نیازمند همکاری رده‌های ذی‌ربط را می طلبد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز همچنین در ادامه گفت: نیروی انتظامی در برخورد با سارقان سیم برق عملکرد خوبی در جهت برقراری شبکه پایداری شبکه برق داشته است که ان‌شالله با تعامل دوسویه این روند همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
عبدالحمید عباس شیاری با اشاره به ضرورت تامین برق مستمر و پایدار برای مردم گفت: پدیده ی جدیدی که این روزها باعث آسیب جدی به تجهیزات شبکه را فراهم کرده، دستگاههای استخراج رمز ارز غیرمجاز می باشد که باعث بروز نوسان ولتاژ شدید و نهایتا قطع برق را به همراه دارد.
وی در ادامه افزود: هر دستگاه ماینر حدود ۲ و نیم کیلووات ساعت برق نیاز دارد که معادل مصرف یک دستگاه کولرگازی ۲۴هزار می باشد.
مدیرعامل برق اهواز بیان داشت: هزینه برق در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین می باشد و این مسئله زمینه استقبال از استخراج رمز یا ارزهای دیجیتال را فراهم کرده، ضمن اینکه درکلانشهر اهواز اکثر کشفیات انجام شده دارای انشعاب غیرمجاز بوده و بعضا کسانی هم که از انشعاب قانونی بدون مجوز استخراج رمز ارز، از شبکه استفاده می کنند نیز چون در آمده حاصله از این دستگاه های پر مصرف با دلار برای آنان منظور می گردد حال آنکه تعرفه های برق با ریال برای آنان محاسبه شده و سودآور بوده و برای ساکنین اطراف این مزرعه های استخراج، زمینه بروز نوسان ولتاژ و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم خانگی مردم و حتی قطع جریان برق و سلب آسایش دیگران را فراهم خواهند آورد.
شیاری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: متاسفانه استفاده کنندگان از رمز ارزهای غیرمجاز، انرژی برق را بصورت غیرمجاز مصرف می کنند و چون طرفیت منصوبه براساس اشتراک های قانونی و میزان قرارداد انشعاب هر واحد مسکونی و تجاری و غیره در نظر گرفته می شود، امسال بدلیل کمبود های اعلام شده ناشی از تولید، کار را برای ما جهت استمرار خدمات رسانی مطلوب مشکل تر کرده و باعت بروز ناترازی ناشی از تولید و مصرف در اثر همزمانی استفاده از کولرهای گازی بعنوان یک ضرورت مهم زندگی در استان ما در فصل گرم را فراهم خواهد آورد که می طلبد با همکاری گسترده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جهت شناسایی کشف و ضبط این دستگاه ها اقدام عاجلی صورت پذیرد.
وی در خصوص میزان بکارگیری رمز ارزهای غیر مجاز در اهواز افزود: با بررسی های به عمل آمده در بعضی از مناطق حاشیه اهواز بین ۳۰ تا ۷۰درصد شاهد افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که این قضیه نشان از سواستفاده از برق توسط برخی افراد سودجو و بی ملاحظه می باشد.
شیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای انجام وظیفه ذاتی خود و با توجه شرایط کمبود تولید برق ناشی از ناترازی تولید و مصرف در اثر کاهش تولید نیروگاه های برق آبی و ضرورت رعایت الگوی مصرف، جلب مشارکت همگانی در زمینه کاهش مصرف و خاموش کردن لوازم اضافی و همچنین مشارکت بخش صنایع، اداری، کشاورزی، تجاری و عمومی در راستای پایداری و استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان که ان‌شالله کماکان با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌قضائی با برهم زنندگان نظم، سودجویان و سواستفاده کنندگان از شبکه برق مقابله قانونی صوت گیرد تا شاهد پایداری برق در تمام ساعات شبانه روز باشیم.
در ادامه این جلسه رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: تجربه نشان می دهد برق در زندگی ما نقش بسیار زیادی داشته و قطع آن باعث بروز بسیاری از مسائل و مشکلات و همچنین بروز بزهکاری ها، ناهنجاریها وتخلفات در مکانهای عمومی و خصوصی می شود.
وی افزود: اولویت اول ما بحث پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه می باشد که برق جز اصلی ترین زیرساخت زندگی مد نظر ما جهت ایجاد نظم، آرامش و امنیت است.
سرهنگ حسین عیدی در گفت: پرسنل نیروی انتظامی جان خود را در راه برقراری نظم و امنیت جامعه را در سبد اخلاص گذاشته اند و در جهت استمرار خدمات رسانی و جلوگیری از بروز سرقت و سو استفاده از شبکه برق لازم است ارتباط بین مدیران برق و فرماندهان نیروی انتظامی بیشتر شود تا در امر خدمت رسانی به شهروندان خللی وارد نشود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مجرمین بدون مماشات و برابر قانون برخورد برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی خوزستان بیان داشت: باید تلاش کنیم با همفکری بیشتر در تابستان پیش رو تلاش و جدیت بیشتری نشان داده و با افزایش گشت ها و دقت نظر، از مال و اموال مردم صیانت نموده و زمینه قطع برق ناشی از سرقت و تخریب اموال عمومی مردم را به حداقل برسانیم.
وی گفت: امیدواریم با بالابردن دانش پیشگیری از جرم، نسبت به حفظ و حراست از اموال عمومی، دولتی و همچنین اشخاص، با رعایت هشدارهای پلیس و الزامات خودنگهدار نسبت به نصب تجهیزات الکترونیکی هوشمند و مقاوم سازی تاسیسات ساختمان و غیره، صورت پذیرفته و فرصت را از سارقین و سودجویان و برهم زنندگان نظم و آسایش شهروندان سلب شود همجنین انتظار داریم در راه تحقق نظم و امنیت جامعه، کلیه سازمانها و شهروندان نسبت به مشارکت آگاهانه و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت همکاری با پلیس اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد بروز ناهنجاری در جامعه نباشیم.
سرهنگ عیدی در پایان گفت: برنامه های گسترده ای در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در دستورکار داریم و طی روزهای گذشته با انجام عملیات های گسترده پلیسی شاهد دستگیری تعداد زیادی سارق و معرفی به دستگاه قضایی بوده ایم.