نشست هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن در زنجان

​نشست هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن با حضور نمایندگان شرکت توانیر در زنجان برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، پیام جوادی مدیرعامل این شرکت در این نشست با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف روش‌های صحیح مصرف انرژی گفت:
میزان مصرف انرژی در ایران نسبت به متوسط جهانی آن بسیار بالاست و این انرژی  با هزینه بسیار بالایی تولید می‌شود بر اثر فرهنگ نادرست مصرف و قیمت بسیار پایین آن نسبت به قیمت تمام شده به درستی از سوی بسیاری از مشترکان استفاده نمی‌شود و اصلاح الگوی مصرف برای پیشگیری از هدر رفت انرژی و حفظ منابع طبیعی بسیار لازم است.
خوشبختانه در سال‌های اخیر با فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفته به میزان چشمگیری فرهنگ الگوی مصرف در جامعه جا افتاده است ولی باید با تلاش بیش از پیش و بهره‌گیری از هنر و خلاقیت در موضوعات مختلف محتواهای سنجیده و درست تولید و منتشر گردد.

جوادی افزود : برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه خانه روشن یکی از فعالیت‌های نوآورانه در این حوزه بود که میزبانی این جشنواره مهم به شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان محول شد و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و فیلمسازان همراه بوده و امید است آیین پایانی این جشنواره باحضور مسوولان وزارت نیرو و توانیر برگزار گردد.

زرگری، دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه خانه روشن نیز در این نشست گفت: برگزاری این جشنواره یکی از تکالیف ملی محول شده به شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بود که فراخوان آن مرداد ماه امسال منتشر و سایت جشنواره نیز راه اندازی شد.

زرگری افزود:تاکنون بیش از  ۱۳۰ اثر در بخش‌های مختلف به این جشنواره ارسال شده و هیات انتخاب نیز با برگزاری جلسات هفتگی فیلم‌ها را بازبینی و آثار منتخب را جهت داوری انتخاب می‌کنند و این روند تا پایان مهلت ارسال آثار ادامه خواهد داشت و پس از آن فیلم‌های منتخب هیات انتخاب توسط هیات داوران بازبینی و آثار برتر، برگزیده خواهند شد.

در ادامه این نشست مریم مقدم، مشاور مدیرکل روابط عمومی امور بین الملل توانیر اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف برق تابستان امسال را در سطح استان  مورد قبول دانست و گفت: با مدیریت صحیح وزارت نیرو و شرکت توانیر خوشبختانه امسال شاهد خاموشی های بسیار جزئی در سطح کشور بودیم.

وی به برگزاری طرح موفق نظرسنجی از مشترکین برق در سطح کشور اشاره نمود و با بیان اینکه ۷۸درصد مشترکین استان زنجان از برنامه تدوین شده و مشوق های وزارت نیرو در خصوص مشترکین خانگی مطلع بودند گفت: روابط عمومی های صنعت برق کشور بازوان اجرائی وزارت نیرو در زمینه آگاهی سازی و اطلاع رسانی در تابستان ۱۴۰۲ بودند.

علیرضا صدیقی مشاور مدیرکل روابط عمومی بین الملل توانیر هم در ادامه این نشست ضمن تقدیر از عوامل اجرائی جشنواره، فرآیند جشنواره را خوب ارزیابی نموده گفت: امسال از سوی روابط عمومی شرکت توانیر ماموریت های ملی در حوزه های مختلف مشترکین تعریف شد که تمامی برنامه ها توسط روابط عمومی های کشور به خوبی اجرا گردید.
رضا ستاری معاون سیمای مرکز صداوسیمای زنجان نیز با حضور در این نشست به تعامل این سازمان با صنعت برق استان تاکید کرد و گفت:  صدا و سیما برای انعکاس بیش ازپیش ظرفیت ها و توانمندی ها در حوزه های مختلف صنعت برق استان و همراهی با این صنعت پراهمیت و حیاتی بویژه آگاه سازی مدیریت مصرف برق آمادگی کامل داشته و از هر نوع خلاقیت و نوآوری در زمینه آگاهسازی مردم و مشترکین در خصوص مدیریت مصرف انرژی استقبال خواهد نمود.
گفتنی است بازدید نمایندگان توانیر از محل برگزاری جشنواره، محل اسکان میهمانان و نیز نحوه اجرای برنامه‌ی آیین پایانی از دیگر برنامه های این نشست بود.