نشست مشترک کارگروه مصالح و صنعت ساخت و کمیته انرژی استان زنجان برگزار شد

نشست مشترک کارگروه‌های نظارت، مصالح و صنعت ساخت و کمیته مدیریت انرژی استان با حضور قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، دبیر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، رییس پارک علم و فن آوری استان  و مدیر دفتر خدمات مشترکین، مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، این نشست که با هدف مدیریت و کاهش شدت مصرف انرژی و گذر از پیک بار زمستان ۱۴۰۰ برگزار شد، حسین سهیل، قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با ارائه گزارش کاملی از عملکرد این شرکت در راستای کاهش شدت مصرف انرژی و گذر از پیک بار زمستان گفت: شناسایی توان تولید برق مولدهای اضطراری و دیزلی منطقه، پیگیری آماده به‌کارگیری و بهره‌برداری و پیگیری تامین سوخت، برنامه‌ریزی نحوه مدیریت بار و انرژی برای شرایط اضطراری بر مبنای اطلاعات دریافتی از دیسپاچینگ های منطقه‌ای، برنامه‌ریزی نحوه مدیریت بار و انرژی مطابق سهمیه اعلامی و اطلاع رسانی ازاهداف و برنامه های تشکیل این کارگروه است.

حسین سهیل به ضرورت تشکیل این جلسات برای عبور از مواقع بحران اشاره کرد و گفت: امسال شاهد افزایش مصرف برق در کشور و استان هستیم که برای تامین انرژی مطمئن و عبور موفق از پیک بار زمستان  برگزاری این جلسات نقش مهمی دارد.

محسن حسینی صبائی رئیس گروه نظارت و مصالح و صنعت ساخت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، نیز در این نشست گفت: خوشبختانه تصمیمات و اقدامات موثری در کارگروه مدیریت انرژی استان انجام شده و امید است با همکاری و همراهی بیشتر اعضای کارگروه و ارائه نظرات و ایده‌های جدید بتوانیم گام بلندی در راستای مدیریت انرژی در استان زنجان برداریم.

داود مرادخانی، رییس پارک علم و فن آوری استان زنجان نیز راه برون رفت از مشکلات کمبود انرژی و نهادینه کردن مدیریت مصرف را، حمایت و به‌کارگیری استارت‌آپ‌ها دانست و عنوان کرد: با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان راهکارهای مقرون به صرفه با بهره‌وری بالا را برای تولید و توزیع برق ارائه داد. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند در خصوص کاهش اتلاف انرژی در بخش تولید و توزیع برق نیز با توسعه فناوری و افزایش کارایی طرح‌های نوآورانه و کم‌هزینه را ارائه دهند و در حل بحران قطعی برق گام‌های مهم و نتیجه‌بخشی را بردارند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد به صورت پایلوت و با استفاده از پتانسیل کارشناسان مدیریت انرژی این کارگروه از چند شرکت تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی روی و ناجی بازدید و ممیزی انرژی انجام شود.