در راستای بهبود مدیریت منابع آب استان فارس:

نشست مشترک مدیرعامل آب منطقه ای فارس با مدیر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و اعضای هیئت مدیره در نشستی با حسین زمانی مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس در این جلسه ابتدا سیاوش بدری مدیر عامل با اشاره به گستردگی منابع آب استان فارس، با بیش از ۱۰۳ هزار منبع آبی و حدود یک ششم از محدوده‌های مطالعاتی کشور مختصری از منابع آب استان را ارائه داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت با این حجم از منابع آبی و گستردگی جغرافیایی استان و کمبود نیروی انسانی، پیگیری مسائل حقوقی و ادامه روند تا حصول نتیجه همواره با موانع و مشکلاتی همراه می باشد.

بدری افزود به لحاظ ماهیت رشته حقوق و بازار کار در بیرون از وزارت نیرو بخصوص کانون‌های وابسته به قوه قضاییه ریزش کارشناسان حقوقی را تعداد قابل توجهی عنوان کرد.

بدری ادامه داد به این معنا که از کارشناسان جذب شده به شرکت آب منطقه‌ای بطور متوسط تنها تعداد اندکی به کار خود ادامه می‌دهند.

ایشان اضافه کرد به عبارتی شرکت آب منطقه‌ای محلی برای کارآموزی کارشناسان حقوقی تبدیل شده و به محض کسب تجربه و به علت جذاب نبودن نوع قرارداد و دریافتی‌ آنها از شرکت منفک شده و جذب بازار کارهای جذاب‌تر می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای در پایان گفت از مدیر کل دفتر حقوقی و مجموعه شرکت مدیریت منابع آب خواهشمند است تمهیداتی بیاندیشند تا در نحوه بکارگیری این کارشناسان و دریافتی آنان بازنگری جدی به‌عمل آید.

در ادامه محمد زمانی مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو طی سخنانی ضمن با اهمیت شمردن موضوع کلی حقوق و کارشناسان حقوقی در کلیه مسایل روزمره مردم لزوم توجه به رسیدگی به دفاتر حقوقی را ضروری دانست.

زمانی افزود حتی در مشاوره‌ این روزهای تعیین رشته شرکت کنندگان در کنکور یکی از رشته هایی که با لحاظ آینده‌نگری به آنان پیشنهاد می شود رشته حقوق است.

مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مادر تخصصی وزارت نیرو ادامه داد تمامی تلاشمان را به منظور رسیدن مدیریت‌های حقوقی شرکت‌های آب منطقه‌ای به جایگاه اصلی که لایق آن هستند بکار خواهیم بست.

لازم به ذکر است در پایان جلسه اعضای هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای فارس و همچنین محمد قاسم هاشمی رئیس گروه دعاوی و مصطفوی رئیس گروه تملک و مستند سازی دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب مواردی را مطرح کردند.