نشست صمیمی مدیرعامل با نماینده مردم مشهد در مجلس و تشریح اقدامات توزیع برق مشهد

در نشست صمیمی مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با حجت الاسلام والمسلمین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اهم برنامه ها و فعالیت های توزیع برق مشهد در گذر موفق از پیک بار تابستان 1401، هوشمندسازی و توسعه نرم افزارها و سخت افزارها با هدف مدیریت مصرف انرژی تشریح شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این دیدار ابتدا مهندس رمضانی با اشاره به اقدامات این شرکت در گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ گفت: تعمیرات به موقع نیروگاه ها، تأمین سوخت نیروگاه ها، کاهش دما در تابستان امسال وهمچنین تأکید دولت مبنی بر همکاری بخش صنعت و جهاد کشاورزی و اجرای طرح یک روز تعطیلی صنعت و اجرای مدیریت مصرف برای برق چاه های کشاورزی از جمله مواردی بود که بار مصرفی تابستان امسال را کاهش داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته جلسات متعدد با صنایع برگزار شد ولی در سال جدید به دلیل هماهنگی های بعمل آمده و تمهیدات لازم صنایع  کاملا با صنعت برق هماهنگ بودند گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با بخش کشاورزی، امسال چاه های مذکور ۲ روز در هفته با صنعت برق همکاری داشتند ضمن اینکه برای ۲۰ هزار کنتور هوشمند نیز مناقصه برگزار شد که تا خرداد ۱۴۰۱ عمده این کنتورها نصب شده است.

مهندس رمضانی از کنترل پذیری ۱۲۰۰ مشترک ولتاژ اولیه وادارات در مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام ادارات، کنترل پذیر شده اند که با اقدامات انجام شده در بخش هوشمند سازی ، ۱۰ درصد بار مصرفی شهر مشهد (به میزان ۱۷۵ مگاوات) کنترل پذیر شده است و کمک بسیار خوبی برای پایداری تامین برق شهر مشهد محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تمام مجتمع های تجاری بزرگ مشهد کلاس های آموزشی مدیریت مصرف برگزار شده و مهم ترین هدف آن کنترل پذیری می باشد، گفت: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان برای خرید و نصب کنتورهای هوشمند هزینه شده ضمن اینکه برای تمام مشترکین پرمصرف نیز کنتورهای هوشمند نصب شده است.

مهندس رمضانی در ادامه با اشاره به نقش مولدهای اضطراری برق ادارات و نهادها در شهر مشهد و ضرورت برخورداری از توان انرژی آنها گفت: در شهر مشهد ۱۵۰ مگاوات برق توسط مولدهای اضطراری شناسایی شده که درتابستان امسال به صورت غیر همزمان ۵۰ مگاوات برق تولید شد که پس از تهران بزرگ، شهر مشهد بیشترین ظرفیت را در بخش دیزل ژنراتور ها استفاده نموده است .

وی ارتباط مستقیم با مردم و مشترکین را خاطرنشان کرد و گفت: در حال حاضر با توسعه نرم افزارها و سخت افزارها و راه اندازی سامانه ۵۰۰۰۱۹۰ تماس مردم و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی بسیار تسهیل شده است به گونه ای که اطلاع رسانی قبل از وصل و قطع برق براحتی انجام می شود.

مهندس رمضانی از اضافه شدن ۳۴ هزار مشترک خانگی در سال ۱۴۰۱ در شهر مشهد خبر داد و گفت: با وجود افزایش مشترکین و با توجه به فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف خوشخبتانه مشترکین خانگی ۴ درصد مصرف برق را کاهش دادند که در این راستا ۷۵۰ هزار قبض پاداش مدیریت مصرف برای آنان اختصاص یافت و تابستان امسال خاموشی برای مشترکین خانگی نداشتیم.

وی در ادامه گفت: در تابستان ۱۴۰۱ با با برنامه ریزی خوب انجام شده در بخش صنعت در چهار ماه اول سال یا ۱۰در صد افزایش مصرف برق روبرو بوده ایم که نشان از پویای صنعت می باشد.

مهندس رمضانی توجه به مناطق روستایی و تامین روشنایی و اصلاح شبکه در این مناطق را خاطرنشان کرد و گفت: در بخش روستایی و از محل بند ط تبصره ۱۵ معادل ۳۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که صرف فعالیت های زیر بنایی نظیر تامین روشنایی و اصلاح شبکه برق خواهد شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر خدمت رسانی دستگاه های خدمت رسان به مردم مطابق با ضوابط قانونی گفت: اقدامات توزیع برق مشهد در تامین برق شهر مشهد و مناطق روستایی و بهینه سازی قابل تقدیر است. وی تصریح کرد: اجرای پروژه ها در مناطق روستایی باید اولویت بندی شود ضمن اینکه به روستاها و مناطق کم برخوردار باید توجه خاصی نمود.