با محوريت آئين نامه جديد تعرفه هاي برق و معرفي سامانه «برق من»:

نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اصحاب رسانه

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل در نشست خبري با  خبرگزاري هاي استان ، اظهار داشت:سياست هاي دولت جديد اصلاح مصرف و تقسيم عادلانه يارانه مي باشد به طوري كه مشتركان پرمصرف از يارانه كمتر و مشتركان كم مصرف از يارانه بيشتر بهره مند مي شوند.

حسین قدیمی با بیان اینکه آئین نامه جدید تعرفه های برق از ابتدای بهمن ماه  سال ۱۴۰۰ اجرایی شده ،تصریح کرد: طبق مصوبه جدید تعرفه ها، ۸۰ درصد مشترکان برق استان کم تر از الگو مصرف می نمایندو بهای برق آن ها هیچ تغییری نخواهد داشت اما تعرفه برق مشترکان با مصرف بالاتر از الگوی مصوب بر اساس میزان مصرفشان با ضریب ۱/۵،۲/۵ یا ۳/۵ برابر نرخ خرید تضمینی محاسبه خواهد شد.

وی گفت:نرخ خرید تضمینی برابر هزینه تامین برق متوسط نرخ قراردادهای خرید تضمینی برق از نیروگاههای حرارتی دوسال گذشته به علاوه هزینه انتقال برق می باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: سقف الگوی مصرف در ایام غیرگرم برای مناطق عادی و گرمسیر ،۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه وبرای ایام گرم مناطق عادی(ماههای خرداد تا شهریور)  ۳۰۰ کیلوات ساعت  و کمتر، در ماه در نظر گرفته شده است.

قدیمی همچنین افزود: در شهرستانهای  پارس آباد ، بیله سوار و اصلاندوز و شهر جعفرآباد  نیز  که  جزء مناطق گرمسیر ۴ هستند ،الگوی مصرف در ماههای گرم سال (تیر،مرداد و شهریور) برای هر ماه ۴۰۰ کیلووات ساعت و کمتر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رعایت سقف الگوی مصرف به عنوان یک معیار سنجش خوش مصرف بودن، مهمترین نکته برای بهبود مصرف برق و کاهش هزینه برق مصرفی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص بهای برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اعلام کرد :بهای برق مشترکان تحت پوشش این نهادها  در صورت داشتن مصرف زیر ۵۰ درصد الگوی مصرف ، صفر محاسبه خواهد شد.

حسین قدیمی در ادامه  به قابلیت های سامانه برق ایران«برق من» اشاره کرد و گفت: سامانه «برق من» یک سامانه آنلاین دو سویه بین مشترک و صنعت برق است که یک شرکت توزیع با تمامی خدمات قابل ارائه به مردم را در خود جای داده است .

وی گفت:مشترکان می توانند با نصب این سامانه به صورت کاملا غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به ادارات  برق، خدمات خود را دریافت نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به خدمات قابل ارائه این سامانه اشاره کرد و تصریح کرد:سامانه برق من شامل خدمات صورتحساب از قبیل مشاهده قبض ، بررسی صورتحساب ، ثبت شماره همراه ، تقسیط و سابقه پرداخت بوده هم چنین کلیه خدمات مربوط به انشعاب برق و خدمات پس از فروش انشعاب در بخش خدمات مشترکین این سامانه ارائه می شود.

قدیمی افزود:کلیه خدمات مربوط به بهره برداری شبکه از قبیل اطلاع از خاموشی های با برنامه ،اعلام خاموشی ها ،اعلام مشکلات روشنایی معابر ،گزارش خسارت به مشترکین،گزارش استخراج رمز ارز غیرمجاز و …نیز در بخش «شبکه برق»  سامانه « برق من » موجود می باشد .

وی اعلام کرد مشترکان می توانند سامانه برق من را از طریق کافه بازار ،گوگل پلی ،یا  از طریق سایت https://bargheman.com دریافت و نصب نمایند.