نشست تخصصی رصدخانه ملی آب با عنوان «از حکمرانی داده تا حکمرانی آب» برگزار شد

در حاشیه هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS در صنعت آب و برق، نشست تخصصی رصدخانه ملی آب با عنوان « از حکمرانی داده تا حکمرانی آب» با حضور مدیرکل دفتر اطلاعات و داده¬های آب کشور، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، آمار و فضای مجازی وزارت نیرو، دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم¬آبی، مدیر رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان و نیز جمعی از کارشناسان بخش آب کشور برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از شبکه خبری آب ایران، در نشست تخصصی رصدخانه ملی آب که به معرفی داشبوردهای مدیریتی تولید شده در سازمان آب و برق خوزستان اختصاص یافت،  فیروز قاسم‌زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور به سابقه رصدخانه ملی آب در اسناد و قوانین بالادستی و نیز اهداف این رصدخانه پرداخت.
براساس این خبر، معصومی، مدیر رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به همراه تیم مجری رصدخانه، نسبت به معرفی رصدخانه سازمان آب و برق و اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه رصدخانه طی سال‌های گذشته و نیز معرفی داشبوردهای آن توضیحاتی ارائه دادند.
زهرایی، دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به نقش حکمرانی داده در حکمرانی آب و لزوم دسترسی آزاد و شفاف به آمار و اطلاعات در فرآیندهای تصمیم¬سازی و تصمیم¬گیری اشاره کرد.
سپس دهستانی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، آمار و فضای مجازی وزارت نیرو، سند تحول دیجیتال وزارت نیرو را تبیین و به نقش بلوغ داده محور در سازمان¬ها پرداخت.
در پایان نشست تخصصی رصدخانه ملی آب به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.