نشست تخصصی جهت عقد تفاهم نامه چهارجانبه احداث نیروگاه تجدید پذیر خانگی (۵ کیلوواتی) در سیستان و بلوچستان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، طی نشستی مشترک  با حضور مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، نماینده استانداری و دبیر نهاد مردمی بانک رسالت سیستان و بلوچستان برگزار شد، بزودی تفاهم نامه همکاری چهار جانبه جهت احداث نیروگاه های تجدید پذیر خانگی در این استان منعقد خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در حاشیه این نشست اظهار داشت: در مرحله اول انجام این تفاهم نامه ۷۰ نیروگاه پنج کیلوواتی تا نیمه اسفند ماه سالجاری در روستای ملاعلی شهرستان هیرمند نصب خواهد شد.

مهندس خلیل عوض زاده با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور یکی از سیاست های اصلی وزارت نیرو است و استان سیستان وبلوچستان نیز در این زمینه پتانسیل های بالایی دارد گفت: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نیز بنمایندگی از شرکت ساتبا برابر بخشنامه ابلاغی به جهت خدمت رسانی به مردم در این بخش همکاری و عقد قرارداد خرید تضمینی برابر قدرت ظرفیت انشعاب اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت نام متقاضیان، تغییر نام مشترکانی که اشتراک به نام آنها نیست و افزایش آمپراژ انشعاب برق مشترکان از جمله نکات مهم مطرح شده در این نشست بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پرسنل این شرکت آمادگی کامل جهت همکاری در تسریع انجام این پروژه مهم مردمی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب انرژی های تجدید پذیر در سیستان و بلوچستان، انجام اینگونه پروژه ها که در راستای اقتصاد مقاومتی بوده نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار خانوار و تثبیت جمعیت روستایی دارد.

عوض زاده بیان کرد: در صورت انجام موفق این پروژه، تعداد ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در منطقه ایرندگان این استان نیز مورد تقاضا است.